A Scania az etanol élharcosa

A világ egyik legismertebb busz és kamiongyártó cége, a svéd Scania már közel negyedszázad tapasztalatával rendelkezik etanol üzemű buszok terén.

Eddig eladott több mint 800 megújuló üzemanyaggal működő buszukból a svéd utakon kívül Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Olaszországban, Belgiumban és Norvégiában is találni belőlük. A világ legnagyobb etanol üzemű buszflottája természetesen a stockholmi régióban található. A svéd főváros önkormányzatának a 2012-es évre egyik fő célkitűzése, hogy a személyszállításban használt közlekedési eszközök legalább felének megújuló üzemanyaggal kell működnie. Ezt elősegíti, hogy most kaptak egy újabb megrendelést a Keolis Sverige nevű cégtől, 158 újabb busz leszállítására. A kapcsolat nem új, hiszen a Scania már korábban is szállított etanol és biogáz üzemű járműveket a Keolisnak. A most megrendelt buszok motorjai etanol és repce-metilészter üzeműek (RME) lesznek. A normál gázolajjal összehasonlítva a Keolis járműveinek széndioxid-kibocsátása 70 százalékkal csökken etanol- és 64 százalékkal RME-üzemeltetés esetén. A közlekedési vállalat flottája 2011 második felére előreláthatólag 2000 buszt fog számlálni, amelynek több mint 60 százaléka megújuló üzemanyaggal működik majd.

Ajánlott tartalom

A Volvo Trucks már fejleszti a hidrogénüzemű kamionját

A Volvo Trucks már dolgozik a hidrogénnel hajtott belsőégésű motorral ellátott teherautójának kifejlesztésén. A közúti tesztek 2026-ban kezdődhetnek, a piacra dobást pedig az évtized végre tervezi a svéd gyártó. A zöld hidrogénnel hajtott kamionok nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a Volvo, és ezzel ügyfelei is elérjék karbonsemlegesítési céljaikat.