A szegénység állhatja útját az elektromos autók forradalmának

Ennek megértéséhez elég egy gyors pillantás az oilprice.com elemzője szerint a Tesla szupertöltőinek elhelyezkedését ábrázoló térképre: mindössze néhány ilyen egység üzemelet Dél-, vagy Közép-Amerikában, Kelet-Európában, Spanyolországban, Afrikában, a Közle-Keleten, Indiában, vagy Óceániában. Vagyis a töltők sűrűsége szoros összefüggésben áll az egy főre jutó GDP-vel, az adott térség infrastruktúrális minőségével, és a kettős üzemű járművek számának alakulásával. A fejlődő országokban a kettős üzem, vagyis a benzin és CHG, LPG, és hasonló, jellemzően gázbázisú alternatív megoldások, sokkal inkább gazdaságilag vezérelt döntések, mint a klímavédelem miatti aggodalmak okán született döntések – a Natural Gas Vehicle Journal következtetése szerint. A szóbanforgó országokban a járművek átlagéletkora igen magas, és amikor az a kérdés, hogy elektromos autóra váltsanak a felhasználók, vagy kettős üzemre, akkor a gazdasági megfontolás, vagy inkább kényszer midnennél nagyobb.

forrás: energiainfo.hu

Ajánlott tartalom

A Tesla idei első kéthavi eladásai 40,1 százalékkal estek Európában

Az elmúlt két hónapban erőteljesen csökkentek a Tesla elektromos járműeladásai az európai piacon (beleértve az EU-t, az EFTÁ-t és az Egyesült Királyságot).