A Prince Edward-szigeten élő Harold Smith tud valamit. Van egy saját, 20 kilowattos szélturbinája, egy elektromos Toyota-ja és egy rendszámtáblája, rajta NO GAS felirattal.

A szél megoldja az üzemanyag problémákat?

A Prince Edward-szigeten élő Harold Smith tud valamit. Van egy saját, 20 kilowattos szélturbinája, egy elektromos Toyota-ja és egy rendszámtáblája, rajta NO GAS felirattal.

Elég nagy előnye, hogy egy lapos és szeles szigeten él, na meg, hogy meg tudja engedni magának azt a 128.000 kanadai dollárt, ami szükségeltetett a rendszer kiépítéséhez. Ez egy olyan példa, melyet egy csomó ember megtehetne, különösen Prince Edward szigetén, ahova az összes üzemanyag hajón jut el.

Haroldnak az önbizalommal sincsen semmi problémája:
„Ez az autó autópályára termett.” – mondta a CBC híradójának múlthéten. –„Sokkal gyorsabb, mint amennyire én hajlandó lennék vezetni, és sokkal gyorsabb, mint az RCMP (Royal Canadian Mounted Police – a Kanadai Királyi Lovasrendőrség – a szerk.).

A Prince Edward-sziget nem túl nagy, viszont minden évben 200 millió kanadai dollár értékben hozat be üzemanyagot, amely nagyrészt helyettesíthető lenne, ha kihasználnák a szélenergia áldásos tulajdonságait. Az ECO-Pei környezetvédelmi csoport vezetője támogatja az új lehetőség megvalósítását.„A jármű jobb hátsó részén pont kialakítható lenne, hogy a szél generálja a szükséges energiát.”
Kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Ajánlott tartalom

MEKH: 2024 első felében 300-zal nőtt az elektromos töltőberendezések száma Magyarországon

Június végén 2811 engedélyköteles elektromos töltőberendezést tartott számon a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), ami 300-zal haladja meg a 2023 év végi szintet és 7 százalékos emelkedést jelent az első negyedévhez képest - tájékoztatta a MEKH hétfőn az MTI-t közleményben.