A gyártó változtatásokra kényszerül a Prius hibrid alacsony kibocsátású tankrendszerén, mivel az nem minden körülmények között tudta teljesíteni a hozzá fűzött reményeket.

A Toyota változtat Prius hibridjén

A gyártó változtatásokra kényszerül a Prius hibrid alacsony kibocsátású tankrendszerén, mivel az nem minden körülmények között tudta teljesíteni a hozzá fűzött reményeket.

A korábbi Priusok speciális tartályrendszerrel jöttek ki, melyek lényege az üvegházhatást okozó gázok és az olaj párolgásának a csökkentése volt. A kevésbé merev tank a füst és a párolgó olaj nagy részét nem engedte a légkörbe, minimalizálva a légrést, ezzel is növelve a gépkocsi hatékonyságát.

Azonban nem minden tulajdonos volt elégedett az újítással, mivel a hidegebb időjárásnak köszönhetően a tartály összezsugorodott, így a kevésbé optimális területen élők nem tudták kihasználni a 11,9 gallonos benzintank egészét. A tulajdonosok észrevételei alapján -10 C°-on közel 1,3 gallonnal csökkent a kapacitás.

A 2010-es modellből tehát eltávolították ezt a speciális rendszert, és visszatérek a hagyományosabb merev tartályhoz, melyet, a könnyebb súly érdekében gyantával vontak be. Természetesen a gyártó az új tartállyal is figyelembe vette a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó elképzeléseit. Az új konstrukcióban az üzemanyagtartály egy fejlettebb párahasznosító rendszerrel lesz ellátva, ezáltal lehetővé téve az alacsony kibocsátás megtartását.

Ajánlott tartalom

EM: négyezernél több elektromos személyautót vásárolnának a cégek állami támogatással

Meghaladta a négyezret a vállalati zöldautó programban igényelt személygépkocsik száma. Mostanáig több mint 4400 gazdasági társaság nyújtott be támogatási kérelmet összesen több mint 5200 tisztán elektromos járműre. A kormányzati hozzájárulással beszerezni kívánt gépkocsik háromnegyede személyautó - jelentette hivatalos Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium (EM).