Adózás, drágaság, éhínség

Sokan állítják manapság, hogy a bioüzemanyagok használata azért is sokkal jobban megéri a hagyományos üzemanyagénál, mert adómentesek.

Ezáltal lehet ugyan hogy drágább az előállításuk, de az adómegtakarítás miatt végeredményben a fogyasztó számára mégis olcsóbbak. Miután azonban az világ valamennyi országa a gazdaságból él, az érintettek hamarosan rájönnek majd, hogy ha az adott árú egyben érték is, azt nem lehet csak úgy osztogatni, előbb-utóbb adóztatni kell majd írja a biouzemanyag.blog.hu. Ez azonban még mindig csak a kisebbik társadalmi gond, azonban sokkal fontosabb kérdés, hogy ahhoz, hogy a bioüzemanyagokhoz szükséges növényeket előállítsák, terület kell. Erre Európában már nincs nagyon hely, így ezt máshonnan kellene elvenni.

 
Ahhoz, hogy át lehessen térni a bioüzemanyag előállításához szükséges növények termesztésére, jelentős mennyiségű területet kell kivonni az élelmiszertermelésből, ezáltal könnyen meglehet, hogy azokban az országokban, ahol eddig még biztosítani tudták a megfelelő mennyiségű élelmiszer helyi előállítását, esetleg még felesleg is volt, ott tömeges éhínség üti fel a fejét. De „szerencsésebb” esetben is az élelmiszerárak jelentős növekedésére számíthatunk, mivel egyre kevesebb élelmiszernövényt termel a világ. Vegyük például a kukoricát, melynek termelése élelmiszerként nem éri majd meg kisebb jövedelmezősége miatt. Ugyanakkor etanol előállítására használva – a magasabb olajárak idején – a legkeresettebb alapanyagok közé fog tartozni.

Ajánlott tartalom

A második legtöbb zöldautót helyezték forgalomba májusban

Az elmúlt hónap is érdemi előrelépést hozott az elektromos gépjárművek hazai térnyerésében: a Belügyminisztérium nyilvántartása szerint májusban 2677 gépkocsit láttak el világoszöld hatósági jelzéssel Magyarországon, ennél magasabb havi adatot mindössze egyszer, idén márciusban mutatott a statisztika (2920 darabbal) - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a közösségi oldalán megjelent bejegyzésében kedden.