A Honda Motor Co. és a GS Yuasa Corp. közös vállalkozás keretében hibrid autók üzemeltetéséhez alkalmas lítium-ion akkumulátorgyártó üzem alapkövét tette le Kyoto prefektúrában Japánban. A Blue Energy Co. nevet viselő közös vállalat következő generációs akkumulátorait a Honda Civic hibrid hajtású autókba építik be 2010 után.

Akkumulátorgyártó közös vállalatot létesített a Honda hibrid autókhoz

A Honda Motor Co. és a GS Yuasa Corp. közös vállalkozás keretében hibrid autók üzemeltetéséhez alkalmas lítium-ion akkumulátorgyártó üzem alapkövét tette le Kyoto prefektúrában Japánban. A Blue Energy Co. nevet viselő közös vállalat következő generációs akkumulátorait a Honda Civic hibrid hajtású autókba építik be 2010 után.

A lítium-ion akkumulátorok könnyebbek és kisebbek a hibrid járművekben jelenleg többségében alkalmazott nikkel-kadmium akkumulátoroknál. Nikkel-kadmium akkumulátor van a Toyota Prius és a Honda Insight modellekben is.

A Blue Energy üzeme 2010 őszén kezdi meg a termelést évi 200-300 ezer hibrid jármű felszereléséhez elegendő kapacitással. A vállalat alaptőkéje 15 milliárd jen, és 51 százalékban a Yuasa, 49 százalékban a Honda tulajdonában van.

A Honda utolsóként talált magának akkumulátorgyártáshoz együttműködő partnert a japán autógyárak között, annak ellenére, hogy élen jár a hibrid technológia alkalmazásában.

A Toyota 1996-ban hozott létre akkumulátor gyártó közös vállalatot a Matsushita Electric Industrial Co., új nevén Panasonic Corp. konszernnel, a Nissan pedig 2007-ben lépett együttműködésre a NEC Corp. konszernnel. A Toyota 2009 végén tervezi piacra dobni lítium-ion akkumulátorral ellátott hibrid modelljét, a Nissan pedig 2010-ben jelenik meg saját lítium-ion akkumulátoros hibrid modelljével.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Nincs hozzászólás

  1. Remélhetőleg idővel még olcsóbb lesz ez a technológia. Legalábbis ha azt akarják hogy idővel még kedveltebb legyen, akkor muszáj lesz 🙂