Az Amerikai Környezetvédelmi Hatóság (EPA) ugyanis végre úgy tette közzé az elektromos szedán fogyasztási adatait, hogy számításba vette a különböző felniopciókat a Teslától.
Az EPA oldalán a Model 3 összkerékhajtott Performance változatáról jelent meg a kerekek szerint lebontott fogyasztási táblázat, ami alapján végre tiszta képet kapunk arról, hogy miként befolyásolja a kerékválasztás azt, hogy hány kilométert tehetünk meg a legpénztárcabarátabb árú Teslával. Ahogyan az egyértelmű volt, a Model 3-ból a 18 hüvelykes Aero felnikkel lehet a legtöbbet kihozni, hiszen az ebből fakadó légáramlási előny 8 százalékkal nagyobb hatótávot enged, mint a 20 hüvelykes sportfelnik esetében. Szintén a 18-as Aero, illetve a sportfelnik 19 hüvelykes változata között 5 és fél százalékos különbséget számolhatunk. A fogyasztási adatok alapján mindez jobban érezhető autópályán, mint városban. Vélhetően a Model 3 többi változatánál is ugyanilyen arányban változik a fogyasztás a kerekektől függően. Mindeközben a Teslánál nem lepődünk meg, ha idővel csökken az autó fogyasztása, és nő a hatótáv, bármiféle alkatrészcsere nélkül. A gyártó OTA frissítéseiben ugyanis olykor belepiszkálnak a hajtás kódjába, hogy minél hatékonyabban működhessenek az autók. Ez tette lehetővé többek között azt is, hogy mostanra a Model 3 Standard Range Plus változata a leghatékonyabb villanyautó a piacon, felülmúlva az eddig vezető első Hyundai IONIQ-ot.
A frissítések persze nem befolyásolják a kerekek közötti százalékos különbséget a fogyasztásban, hiszen az főként a súly és légáramlási eltéréseknek köszönhető.