Ausztrál szelek hátán

A Wind Explorer elnevezésű, kite ernyővel felszerelt könnyűsúlyú elektromos autó, Ausztráliát keresztülszelve 5000 kilométert tett meg 18 nap alatt, miközben hozzávetőlegesen 3000 Forintnyi elektromos áramot használt fel.

Ha ez még nem lenne elég elképesztő, az utazással három rekordot is megdöntöttek; ez volt az első kontinentális méretű utazás egy szél által hajtott járművön, a leghosszabb táv megtétele szélenergia felhasználásával. A jármű, mely egy nyitott tetejű, kétszemélyes roadster, összesen két mázsát nyom, és ebbe beletartozik az akkumulátor doboza, és a szélturbina is. Az autó elektromos motorja a hátsó kerekeknél fekszik, épp a csomagtartó előtt. A csapat (Dirk Gion és Stefan Simmerer) 2253 kilométert tett meg szélenergia felhasználásával, és még 483 kilométert a kite ernyő segítségével.

Az autó 8 kWh-s lítium-ion alapú akkumulátora 4 blokkból, és 14 cellából áll. A szélturbinával ez egy éjszaka alatt teljesen feltölthető. A turbina egy 6 méter magas teleszkópos bambuszpózna tetején helyezkedik el. Ezzel teljesen feltöltve, az autó 200 kilométert képes megtenni. A teszt január 21-én kezdődött Porth-ban, de a hivatalos út csak január 26-án indult Albany-ból, Ausztrália legdélebbi csücskéből. Az első 800 kilométert az autó saját feltöltött hálózatának energiájából tette meg, majd a sík terepnek köszönhetően átkapcsolhattak az ernyővel való meghajtásra. Ehhez szükség van egy emberre, aki kormányoz, és egy másikra, aki megtartja a szélnek ellenálló ernyőt. Pont olyan nehéz, mint amilyennek hangzik. Egy halom lapos kerékkel, és egy pár elfáradt motorral a hátuk mögött az utat február 14-én fejezték be Sydney-ben. Az utazás alatt 80 km/h per óra volt a legmagasabb haladási sebesség, és a leghosszabb egy nap alatt megtett út 492 kilométer volt. Elég nagy-hatású utazás ahhoz képest, hogy az elképzelés csak tavaly nyáron született.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.