Egy, a hidrogén termelés és elosztás célját szolgáló platform közelíti a szigetet ahhoz, hogy elérje a teljes fenntarthatóságot, amint azt előirányozza az Ecoisland Partnership.
A Wight-szigeti projekt, illetve a hidrogén által táplált fenntartható mobilitás elterjesztése 4,7 millió fontsterling pénzügyi támogatást kapott, egyrészt egy innovatív energiatároló, másrészt új töltőállomások megépítésére a szigeten, amelyek kiszolgálják mind a hajókat, mind a gépkocsikat. (Aiolus News) A projekt vezetője a Sheffield-i székhelyű ITM Power két töltőállomást tervezett, miután 1,3 millió fontsterlinget kapott a Technology Strategy Board-tól. A pénzügyi támogatás kiszélesedik azoknak a vállalatoknak a hozzájárulásával, amelyek technológiával és energiával foglalkoznak, amelyek között megtalálhatók többek között a Toshiba, az IBM, valamint a Cable and Wireless, s amelyek integrálni akarják az új ellátó rendszert a szigeten már jelenlévő infrastruktúrába.
Egy platform, amelyet a sziget középső részén terveznek megépíteni, napi 15 kg hidrogént fog előállítani, felhasználva a megújuló energiaforrások által táplált generátorok energia termelését s az így nyert gázt egy belső égésű motorral felszerelt katamarán ellátására fogják felhasználni. Egy másik, az előzőnél nagyobb töltőállomás a Központi Ügyek központjában lesz, és napi 100 kg hidrogént bocsát a flotta rendelkezésére. Ezzel azonban nem ér véget a sziget „zöld” elkötelezettsége: az Ecoisland Partnership projektje előirányozza a sziget önellátó fenntarthatóságát, amely képes lesz önállóan energiát és üzemanyagot termelni, és az évtized végéig nullára csökkenteni a hulladékot.