Az Egyesült Királyságban is fogynak az elektromos autók

Az Egyesült Királyságban 1,1 százalékkal, 179 ezer 263-ra nőtt az autók eladása júniusban az egy évvel korábbihoz képes, ami lassulás a májusi 1,7 százalékos bővüléshez képest – ismertették a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján csütörtökön.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 17,2 százalékkal, 10 ezer 696-ra csökkent, részesedésük az eladásokból 6 százalékra zsugorodott a tavaly júniusi 7,3 százalékról. Az idén júniusban 91 ezer 227 új benzinüzemű autót adtak el, 7,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, piaci részarányuk 55,8 százalékról 50,9 százalékra esett. A hibrid hajtású (HEV) autókból 26 ezer 702 talált vevőre a múlt hónapban, 27,2 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük 11,8 százalékról 14,9 százalékra nőtt. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 30 százalékkal, 16 ezer 604-re nőtt, piaci részesedésük 7,2 százalékról 9,3 százalékra emelkedett. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) száma 7,4 százalékkal, 34 ezer 34-re nőtt, piaci részesedésük 17,9 százalékról 19 százalékra bővült.

Az Egyesült Királyságban, Európa harmadik legnagyobb autópiacán júniusban a három legkeresettebb új autótípus a Kia Sportage (4113), a Nissan Juke (3891) és a Tesla Model Y (3642) volt. Az idei első fél évben 1 millió 7 ezer új autót értékesítettek, 6 százalékkal többet a tavaly azonos időszakinál. Az idei első hat hónapban a dízelüzemű autók értékesítése éves szinten 12,1 százalékkal csökkent, a benzinüzeműeké 2,7 százalékkal nőtt, a HEV autóké 15,2 százalékkal, a PHEV autóké 31,2 százalékkal, a BEV autóké pedig 9,2 százalékkal emelkedett. Éves összevetésben a a dízelüzemű autók piaci részesedése 7,9 százalékról 6,6 százalékra, a benzinüzeműeké pedig 56,8 százalékról 55 százalékra csökkent, miközben a HEV autóké 12,6 százalékról 13,7 százalékra, a PHEV autóké 6,5 százalékról 8,1 százalékra, a BEV kocsiké 16,1 százalékról 16,6 százalékra bővült. Az Egyesült Királyságban 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035. Tavaly egész évben 1 millió 903 ezer új autót adtak el az Egyesült Királyságban, 17,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az eladások tavalyi növekedése ellenére az értékesített új autók száma még mindig 17,7 százalékkal elmaradt a világjárvány előtti szinttől.

Rekordszámú, csaknem 315 ezer új, csak akkumulátorról üzemelő elektromos autót (BEV) adtak el tavaly, 17,8 százalékkal többet, mint 2022-ben, piaci részarányuk ennek ellenére 16,5 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 16,6 százalékról. Az eladott új autók között a dízelüzeműek piaci aránya tavaly 3,8 százalékra esett a 2022. évi 5,1 százalékról, a benzines autóké pedig 42,3 százalékról 40,7 százalékra zsugorodott, miközben a hibrid-elektromosoké (HEV) 11,6 százalékról 12,6 százalékra nőtt, míg a hálózatról is tölthető “plug-in” hibrid (PHEV) hajtásúaké 6,3 százalékról 7,4 százalékra emelkedett.

Ajánlott tartalom

Tovább nőtt az elektromos töltőberendezések száma tavaly Magyarországon

Csaknem 12,5 százalékkal bővült 2023-ban az engedélyköteles elektromos töltőberendezések száma Magyarországon, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) 2023 végén 2507-et tartott nyilván - tájékoztatta a MEKH hétfőn az MTI-t közleményben.