Az indiai vasút meglépte azt, amitől a MÁV úgy 10-20 évre lehet

A napenergiát is felhasználják egyes vonatok működtetésére Indiában, Újdelhi környékén már fel is szerelték a napelemeket az első szerelvény tetejére.

A napenergiával a szellőzőrendszert, a világítást és az információs kijelzőket működtetik. Felhős idő esetén akkumulátorra kapcsolják ezeket a berendezéseket, csak végszükségben használnak dízelmotort. A napelemek felszerelésével szerelvényenként évi 21 ezer liter dízelolajt takarítanak meg, csökkentve a károsanyag-kibocsátást – közölte az indiai államvasutak szóvivője. Ez rá is fér az országra: 4 százalékos hányaddal India a világ harmadik legjelentősebb károsanyag-kibocsátója. A szóvivő szerint az elkövetkező fél évben legalább négy további vasúti szerelvényen helyeznek el napelemeket. Indiában a vasút a fő közlekedési eszköz nagyobb távolságokon, a vonatokon naponta 23 millió ember utazik.

Ajánlott tartalom

Valójában hány év alatt térül meg a napelemes rendszer?

A jelenlegi viszonyok mellett 7-10 éves megtérülési idővel számolhatunk a napelemes rendszereknél, de a támogatási programoknak köszönhetően ez le is csökkenthető radikálisan.