Egy elektromos autót csatlakoztatni az elektromos hálózathoz nagyjából olyan, mintha három házat csatlakoztatnánk hozzá. A legtöbb elektromos autóval rendelkező Kaliforniában ez arra késztetheti a hatóságokat, hogy fejlesszék a hálózatot.

Baj lehet az elektromos autókból

Egy elektromos autót csatlakoztatni az elektromos hálózathoz nagyjából olyan, mintha három házat csatlakoztatnánk hozzá. A legtöbb elektromos autóval rendelkező Kaliforniában ez arra késztetheti a hatóságokat, hogy fejlesszék a hálózatot.

A manapság eladott elektromos autók 2-5-ször több energiát vesznek magukhoz, amikor töltődnek, mint a néhány évvel ezelőtti modellek. Tavaly csak az Egyesült Államokban ötvenezer elektromos autót adtak el, írja az index.hu.

Az amerikai energetikai minisztérium számításai szerint a hálózat elég fejlett ahhoz, hogy 150 millió akkumulátorral működő autó terhelését elbírja, vagyis nagyjából az utakon lévő autók 75 százalékát ki tudja szolgálni. Van azonban egy kis probléma.

A hálózat elbírja az autókat és az erőművek is képesek kiszolgálni az igényeket. A probléma akkor jön elő, amikor a helyi hálózatokat nézzük, az elektromos autókat ugyanis nem egyenletesen adják el. A legtöbb Kaliforniában, azon belül is a Szilícium Völgyben, Long Beachen és Santa Monicában fogy.

Az elektromos autók töltésénél sok tényezőt kell figyelembe venni. Nem okoz gondot a hálózatban, ha lassan töltik a megszokott 110 voltos konnektorból. A gyorstöltés biztosító állomásoknál sincs gond, mert ezek nyilvános hálózatokon vannak. Ha azonban a tulajdonos saját töltőállomást is telepít az autója mellé, akkor bizony megterheli a hálózatot. Ez akkor lehet gond, ha a környéken sokan teszik ezt.

A hatóságok figyelik az áramfogyasztást és ahol szükség van erre, ott fejleszteni próbálják a hálózatot. Arra is kérik a kerekedőket, hogy hívják fel a problémára az új autótulajdonosok figyelmét. A kaliforniai áramszolgáltató olyan megoldásokon is dolgozik, amellyel olcsóbban juthatnak áramhoz a tulajdonosok, ha nem csúcsidőben, vagyis munka után töltik az autót, amikor az összes légkondi, sütő, tévé, mosógép és egyéb elektromos eszközök működnek.

Az autók programozhatók is, vagyis be lehet állítani, hogy reggel hat órára legyen teljesen feltöltve. Attól függően, hogy mennyire merült le az akkumulátora, a töltést éjjel kettőkor vagy négykor kezdi a töltést. Ezzel is el lehet kerülni, hogy mindenki ugyanakkor csatlakozzon a hálózatra.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.

Nincs hozzászólás

  1. Ez a legkisebb probléma.
    Az éjszakai áramot is akkor engedik a kedvezményesebb áru áramról pld a villanyboylerekhez a háztartásokba,mikor lement a csúcsterhelés a hálózatokon.
    A probléma:hol vannak az olcsó,és tartós akkumulátorok???

  2. Ez a legkisebb probléma.
    Az éjszakai áramot is akkor engedik a kedvezményesebb áru áramról pld a villanyboylerekhez a háztartásokba,mikor lement a csúcsterhelés a hálózatokon.
    A probléma:hol vannak az olcsó,és tartós akkumulátorok???
    Azonnali változást követelünk!!!