A Deutche Bahn támogatásával Berlinbe is betette a kerekeit a nyáron Washingtonban bemutatott tizenkét üléses Olli nevű kisbusz, írja a Berliner Zeitung.
A német vasúttársaság finanszírozta projekt célja, hogy 2017-ben ötven Olli guruljon le a helyben telepített gyártósorról. Az arizonai Local Motors fejlesztette jármű ötvöz szinte minden manapság fejlett vagy épp fejlesztés alatt álló technológiát: elektromos a hajtása, autonóm módon közlekedik, részben újrahasznosítható anyagokból gyártják, főbb darabjai 3d-nyomtatással készülnek, és nagyjából úgy működik mint a Uber: okostelefonos appról lehet jelezni, ha fel szeretnénk rá szállni. Ollit jelenleg Berlin Schöneberg nevű negyedében tesztelik, a busz most tanulja közvetlen környezetét, az útvonalakat, a közelekdési táblákat, figyeli a gyalogos és kerékpárosforgalmat. Az Olli szoftverei, szenzorai és a szövegfelismerő rendszere sokat tanul az utasoktól is, illetve azok okostelefonjaitól, csetkapcsolatba lépve velük adatokat ad és kap. A Local Motors üzleti modelljének lényege, hogy előbb eladják a terméket, és csak utána gyártják le, hogy ne kelljen készleteket tartani. Mivel kisebb gyárakban gondolkodnak, gyorsan tudnak reagálni az új igényekre, és akár helyben felhúzott összeszerelő-üzemekben tudják teljesíteni a megrendeléseket. Az viszont nem biztos hogy Németországban zökkenőmentes lesz az Olli útja. Míg Washingtonban már üzemszerűen közlekednek, a német törvények egyelőre ezt nem teszik lehetővé: a jogszabályok szerint minden közlekedési eszközön kell lennie sofőrnek, aki vészhelyzetben be tud avatkozni, írja az index.hu.