Bioetanollal is hasít a magyar Megaméter

Nemcsak elsőségét őrizte meg kategóriájában, de még javított is tavalyi eredményén a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata az alternatív hajtású járművek spanyolországi versenyén, Cartagenában, ahol a bioetanol üzemanyagra átállított Megaméterrel versenyeztek.

Így most már nemcsak a benzinüzemű, hanem a bioetanollal hajtott járművek rangsorában is a világ második legkisebb fogyasztású járművét tudhatják magukénak, írja a hg.hu. A kecskeméti egyetemisták mellett egy idén végzett MOMÉ-s formatervező, Várdai Péter vesz részt a munkában. Benzinnel 2696 km-t, alkohollal – az idei verseny eredménye szerint – 1646 km-t tudna megtenni a kecskemétiek Megamétere 1 liter üzemanyaggal. Tavaly Cartagenában 1335 km/liter eredménnyel zártak kategóriájukban az első helyen. Most úgy tudták megszerezni az elsőséget, hogy 311 km-t javítottak tavalyi eredményükön és ezzel nemcsak a pályacsúcsot döntötték meg kategóriájukban, hanem világviszonylatban is a második helyre kerültek.

A jármű fajlagos energiafogyasztása 5,403 Wh/km. Ez annak is köszönhető, hogy erre az évre teljesen új járművet építettek, amiben „megtestesül” összes eddigi tapasztalatuk és a segítők összefogása is. Az alkoholos üzemhez a motor számítógépes vezérlésén kellett alakítaniuk, amelyhez a szükséges teszteket fékpadon végezték el. A Murcia tartomány energiagazdálkodási hivatala által meghirdetett Solar Race Region Murcia a harmadik legnagyobb fogyasztási verseny, amelyen akkumulátoros, napelemes, valamint bioetanollal és hidrogénnel hajtott járművek versenyeznek abban, hogy ki tud a legkevesebb energia felhasználásával a legmesszebbre jutni. A járműveknek négy kört, mintegy 13,7 km-t kellett megtenniük legalább 25 km/órás átlagsebességgel, s az öt próbálkozási lehetőség közül a három legjobb átlagát vették a végeredményhez. A verseny egy cartagenai motorversenypályán zajlott, amely a nagy szintkülönbségekkel egyáltalán nem jelentette a legideálisabb körülményeket a jó teljesítmény eléréséhez. Ennek ellenére a kecskemétiek olyan eredményt értek el, amit bioetanollal korábban még senki nem tudott elérni a cartagenai versenypályán, és a világon is csak egy francia csapat teljesített már jobbat.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.