Elektromos taxiknak kialakított töltőállomást adtak át a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes itt mondta el, hogy az önkormányzat tervei szerint a jövőben csak elektromos autók kaphatnának taxiengedélyt.

Csak elektromos taxikkal számol a főváros a jövőben

Elektromos taxiknak kialakított töltőállomást adtak át a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes itt mondta el, hogy az önkormányzat tervei szerint a jövőben csak elektromos autók kaphatnának taxiengedélyt.

A mostani állomás kormányzati támogatás nélkül a Főtaxi zrt. telepítette. A városvezetés fontosnak tekinti a környezetvédelmet a tömegközlekedésben is, ezért az elmúlt években a kötöttpályás közlekedés és a buszflotta fejlesztésében is jelentős eredményeket értek el. Az elektromos töltőállomások kialakítása pedig a P+R parkolók építésénél is fontos szempont – mondta el csütörtökön Szeneczey az átadón. A főpolgármester-helyettes szerint Budapest a környezetbarát közlekedés terén hamarosan utolérheti a nyugati nagyvárosokat. Ebben fontos szerepe lehet, hogy a Nemzetgazdasági Minisztériummal kötött megállapodás értelmében a következő 2-3 évben ezernél is több állomásból álló töltőhálózat épülhet a fővárosban. Az önkormányzat pedig olyan szabályozási rendszert alakít ki, amely segíti az elektromos járművek terjedését. Szeneczey szerint az elmúlt hetek szmogriadói erősítik azt, hogy erre szükség is van.

A reptér 2015-ben indította el környezetvédelmi programját, melynek kiemelt területe a környezetbarát közlekedés támogatása – mondta el Szarvas Gábor a Budapest Airport környezetvédelmi és közkapcsolati igazgatója. Szarvas szerint az idei budapesti vizes vb és más sport- és kulturális rendezvényeknek köszönhetően idén is megdőlhet a Liszt Ferenc Repülőtér utasforgalmi rekordja: a növekvő igényeket csak további fejlesztésekkel lehet kielégíteni, ezért hamarosan újabb töltőállomásokat adnak át. Az elektromos mobilitás fejlesztése a repülőtér 50 milliárd forintos modernizációs programjának fontos részét képezi – közölte.

Nemcsak a fővárosban fejlődik az elektromos töltőállomás infrastruktúra: a 15 ezer főnél népesebb települések összesen 1,25 milliárd forintot kaphatnak töltőállomások telepítésére és támogatásra számíthatnak az elektromos gépjárművek vásárlói is – mondta el Dávid Alíz, a Jedlik Ányos Klaszter ügyvezető igazgatója. Dávid szerint fontos, hogy több a mostanihoz hasonló, kormányzati támogatás nélkül megvalósuló fejlesztésre van szükség, hogy az elektromos autózás elterjedjen, írja a napi.hu.

Ajánlott tartalom

Az EU elvetette az elektromos autókra kivetett vámok elkerülésére irányuló kínai javaslatokat

Az Európai Bizottság elutasította Kína minimumárakra vagy mennyiségi korlátokra tett javaslatait az elektromos járművek (EV) Európai Unióba történő behozatalánál - közölte csütörtöki sajtótájékoztatóján az Európai Bizottság illetékes szóvivője.