Olyan mértékben sikerült az adóemeléssel a “kirívóan alacsony szintű” magyar LPG-árakat korrigálni, hogy jelenleg alig találunk Európában országot, ahol nálunk drágábban lehetne autógázt tankolni…
Az LPG-adóemelés indoklásakor az NGM arra hivatkozott, hogy az autógáz jövedéki adójának emelésére többek között azért van szükség, mert az “kirívóan alacsony szintű” és a magyar árak az európaiaknak az “alsó-középmezőnyébe” tartoznak. Az energiaoldal.hu összeállításából kiderült, hogy ez már akkor sem volt igaz. Az autógáz a régió országai közül az adóemelés előtt is Magyarországon volt a legdrágább, de a benzinhez viszonyított ár arányában is egyedül Ausztria előzött meg bennünket (alig fél százalékkal).
Megnéztük, hogyan változott mindez a két adóemelés után
Talán nem meglepő, hogy a környező országokban továbbra is mindenhol olcsóbb az egyébként környezetbarát üzemanyagnak mondható LPG, mint nálunk.
A fuel-prices-europe.info legfrissebb adatait és 300 HUF/EUR árfolyamot figyelembe véve a következő a helyzet:
Tehát mára sikerült autógáz szempontjából egész Európa harmadik legdrágább országává válni. Ha a régió országait nézzük, akkor természetesen stabilan őrizzük első helyünket:
A legkisebb különbség Ausztriában tapasztalható, de literenként 20 forintért mégis sokaknak megérheti egy kis kiruccanás. A sorban Szlovénia következik közel negyven 40 forintos megtakarítással, aki pedig Horvátország közelében lakik, akár 70 forintot is spórolhat literenként.