Csúcstechnológiás autók Szöulban

Newton elméletét meghazudtolva, a zéró kibocsátású járművek haladásuk során semmit nem hagynak hátra. A Szöul Motor Show keretein belül egy egész szériányi környezetbarát autót mutattak be idén is. Képviseltette magát többek közt a Hyundai, a Kia, és a Chevrolet is.

SsangYong KEV2
A dél-koreai autógyár KEV2 elnevezésű koncepciója teljes mértékben elektromos meghajtású. A LED izzókkal felszerelt jármű modern, luxus kialakítású belső terének meglepetése pedig a beépített Samsung Galaxy tablet.

 

Chevrolet Miray
A modell két 15 kW-os motorja nulla kibocsátás mellett biztosítja a megfelelő gyorsulási sebességet. Az autó mozgási energiája pedig potenciális energiaforrássá alakul a fékek használata közben, mellyel képes saját magát tölteni. A Miray 1,6 kWh energiájú lítiumion-akkumulátorral működik, és egy másfél literes, négy hengeres turbómotorral van felszerelve.

 

Kia Naimo
A Naimo modell a Kia által bemutatott harmadik „concept car”. 27 kWh-s akkumulátorral működik, maximum sebessége 150 km/h, és ötórányi töltés után közel 200 km-t képes megtenni. A majdnem körbe érő ablakok, és a pöttyözött LED égők abszolút modern külsőt kölcsönöznek a járműnek.

Hyundai Blue2
A Hyundai hidrogénnel feltölthető üzemanyagcellás modellje alacsony gördülési ellenállású abronccsal van felszerelve, mely csökkenti a fogyasztást. Áramvonalas teste, és LED kijelzői egy modern luxusautóra emlékeztetnek leginkább. Jövőt idéző a terv, hogy egy speciális jelzőkészülék segítségével az autó érzékelné, ha gazdája felé közelítene, és automatikusan kinyitná az ajtókat. Emellett a csúcstechnológiás ionizáló rendszer gondoskodna a friss levegőről, és az oldaltükrök egyben kameraként is funkcionálnának. Sofőrje úgy érezheti magát, mint maga James Bond.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.