Duplakuplungos hibrid rendszert fejlesztett a Honda

A Honda bejelentette jelenlegi hibrid rendszerének utódját. Duplakuplungos váltóval párosították a benzines és villanymotort.

Lassan eljár az idő a Honda Integrated Motor Assist néven futó hibrid hajtása felett. A rendszer a Civic szedán mellett az Insightban, a Jazzben és a CR-Z-ben dolgozik, ám összetettségét tekintve nem is igazán hasonlítható a rivális Toyota hibrid hajtásához. Ez részben változik, mert érkezik az új Sport Hybrid i-DCD hajtás, majd jövőre az i-MMD is.
Az i-DCD rendszer új fejlesztésű, 1,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinesből, egy vele összeépített, generátorként is dolgozó villanymotorból, hátul elhelyezett lítium-ion akkumulátorból, valamint egy hétfokozatú duplakuplungos váltóból áll. A Honda szerint a korábbinál 30 százalékkal takarékosabb az új rendszer, amely akár 70 km/órás sebességig és 5 kilométeres hatótávolságig tisztán elektromos hajtást biztosít. Az IMA önálló elektromos üzemmódra nem, csak rásegítésre képes. Egy Jazz prototípust már felszereltek az új rendszerrel, amely néhány hónapon belül a kereskedésekben is megjelenik. A Toyotáéhoz jobban hasonlító, kétmotoros Sport Hybrid i-MMD rendszer jövőre mutatkozik be az új Accordban.

Ajánlott tartalom

Magyarország a BYD-beruházással diktálni fogja egy technológiai világforradalom tempóját

A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD magyarországi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.