A Toyota japán autóipari cég vegyes üzemelésű hibridautóiból 1 milliót értékesítettek már az Egyesült Államokban. A japán gyártó bejelentése szerint ez a környezetbarát jármű népszerűségének jele, ugyanis hét évig tartott, amíg 500 ezret tudtak a kocsiból eladni, a második 500 ezer eladásához viszont csak két évre volt szükség.

Eddig egy millió hibridet értékesítettek

A Toyota japán autóipari cég vegyes üzemelésű hibridautóiból 1 milliót értékesítettek már az Egyesült Államokban. A japán gyártó bejelentése szerint ez a környezetbarát jármű népszerűségének jele, ugyanis hét évig tartott, amíg 500 ezret tudtak a kocsiból eladni, a második 500 ezer eladásához viszont csak két évre volt szükség.

Ugyanakkor a Toyota amerikai értékesítése egészében alaposan visszaesett: februárban az eladások 39,8 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől. Az áram-benzin vegyes üzemelésű Toyota Prius értékesítése februárban 33,6 százalékkal csökkent.

A szakértők bizonytalanak annak megítélésében, hogy a hibrid a jövőben is folytatja-e gyors karrierjét. A múlt év első felében még meredeken dráguló amerikai benzinárak azóta ugyanis erőteljesen csökkentek. A Toyota idén bevezetendő új Prius modellje a Honda Insight versenyével is szembesül. Ez utóbbi autót, amely a hibridek közül a legolcsóbb, március 24-én kezdik értékesíteni az USA-ban.

Ajánlott tartalom

Az ABB öt új, hibrid-elektromos komphajó hajtóművének szállítására nyert kizárólagos szállítói megbízást a Washington State Ferries-től

A megbízás keretében az ABB rendszerintegrációs szakértelme a projekt egészére kiterjed: a hajógyári ajánlattételi szakaszától kezdve a hajók üzembe helyezésén át a kezdeti üzemeltetésig.