Egyre több hibrid autó fogy

A hibrid és az elektromos járművek fejlesztése jelenti az iparág jövőjét – állapították meg a győri Széchenyi István Egyetemen működő Járműipari Kutatóközpont múlt heti konferenciáján. Mindezt akkor, amikor a Toyota bejelentette: már több mint hatmillió hibridautónál tart.

Magyarországon gyakorlati szempontból korántsem ismeretlenek a hibrid és elektromos technológiák, hiszen a Continental Automotive Hungary budapesti gyára a Renault elektromos autóihoz vezérlő elektronikát, a Daimler, Audi, a Volvo és a Jaguar/Land Rover számára pedig hibridvezérlő elektronikát szállít.

Amíg az elektromos autó elterjedése nagymértékben függ a töltőhálózat méretétől, addig a hibrid technológia gyártása nagyon bejött a Toyota-Lexus csoportnak. A Toyota Motor Corporation bejelentette, hogy az elmúlt 15 év alatt 6,075 hibrid hajtású autót értékesített a világpiacon. Különösen az utóbbi években volt érezhető a gyorsulás, olyannyira, hogy az utolsó egymilliós mennyiség rekordidő, mindössze kilenc hónap alatt kelt el.

A márka hibridjeinek legnagyobb piaca az Egyesült Államok, ahol tavaly 358 ezer talált gazdára. Ugyanakkor Európában és Oroszországban a hibrid modellek növekvő népszerűsége alapján növekvő értékesítéssel számol a cégcsoport – mondta el Didier Leroy, a Toyota Europe vezetője, hozzá téve, hogy a cég hibridjeinek európai értékesítése tavaly 153 ezerre emelkedett a tavaly előtti 107 ezerről. Jelenleg a Toyota 24 hibrid hajtású személyautót és egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellt forgalmaz a világ mintegy 80 országában és a következő két év során összesen 15 új hibrid járművet mutat be.

Amint Krajcsovits Sándor, a Toyota Motor Hungary pr-vezetője lapunknak elmondta, a Toyota prémium márkája, a Lexus 143 autót adott el tavaly Magyarországon. Ebből 136 hibrid volt, a többi pedig benzines bemutató autó, amelyek sok tesztkilométer után találtak gazdára. Az igazi vevők újonnan csak hibridet vettek, és ez a jövőt illetően is sokat jelent. Magyarországon azért kelendőek ennyire a hibrid Lexusok, mert a márkának nincs dízelkivitele, ugyanakkor a prémium kategóriában a benzinmotoros modellek egyre ritkábbak: jószerével csak a dízel és a hibridmeghajtás piacképes. A hibrid modellek benzinfogyasztása ugyanakkor átlagosan 30-50 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos benzineseké, egyebek között azért, mert fékezéskor a “lassítási energiát” az elektromos motor elektromos energiává alakítja és a rendszer akkumulátorban tárolja. A szakember az úgynevezett full hybridek előnyei közt sorolta fel azt is, hogy – mivel az elektromos meghajtás révén nincs sebességváltójuk –, ritkább a meghibásodás és olcsóbb a karbantartásuk és a fenntartásuk.

Tavaly 5,7 százalékkal bővült az új személyautók és kishaszonjárművek piaca Magyarországon. A Toyota Motor Hungary Kft. ezzel szemben 25,2 százalékkal növelte eladásait, nagy mértékben a hibrideknek köszönhetően. Így például a 770 eladott Yarisból közel 140 volt a hibrid. Ugyanakkor valamennyi Auris változat is kapható full hybrid hajtással is.

forrás: vg.hu

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.

Egy hozzászólás

  1. Valószínűleg azért a Toyota van kiemelve, mert egyrészt Magyarországon (Európában?) nem lehet Ford hibrideket kapni. Másrészt azért, mert Toyota hibridet már 10 évvel ezelőtt is lehetett itthon kapni. Harmadrészt azért mert csak Amerikában kb. egymillió Prius fut az utakon, ellentétben a mostanában megjelenő Ford hibridekkel. Továbbá a Ford egy amerikai autómárka, ezért nyilvánvalóan favoritként indul amerikai tesztoldalakon…