Egységes töltője lesz a villanyautóknak

Az Európai Parlament új irányelve három fontos területen kényszeríti lépésre a tagállamokat: meghatározza az elektromos-, földgáz- és hidrogénhajtásban kötelezően alkalmazandó töltési szabványokat; előírja a tagállamok számára, hogy két éven belül készítsenek elemzést és tervet; és meghatározza azokat a minimális célokat, amiket 2020-ig, ’25-ig és ’30-ig el kell érni ezen a területen – mondta Gyenes Péter, a PwC Magyarország energetikai és e-mobility tanácsadó csoportjának menedzsere.

A hároméves türelmi idő után telepített vagy felújított töltőpontoknak már az előírt egységes technológiai előírásoknak megfelelőeknek kell lenniük. Nem fordulhat elő, hogy egyik kútnál tudunk tankolni az autónkkal, míg a szomszéd országban, vagy másik üzemeltető kútjánál nem. Magyarországon a töltőpont-építések már korábban megindultak és idén újult erőre kaptak, ám a jelenlegi, 20-30 nyilvános elektromos töltőpont és négy nyilvános CNG kút közel sem biztosítja a szükséges városi lefedettséget – mondta Osztovits Ádám, a PwC üzleti tanácsadási szolgáltatások vezető partnere. Teljes elektromos töltőpont-lefedettség egyelőre csak az M1-esen (Budapest, Tata, Győr, Mosonmagyaróvár) és az M7 balatoni szakaszán épült ki.

forrás: origo.hu

Ajánlott tartalom

Kínai nagykövet: a szegedi BYD-gyár építése jó példája a kapcsolatok fejlődésének

A BYD szegedi üzemének építése jó példája a két ország közötti kapcsolatok fejlődésének – jelentette ki Gong Tao, a Kínai Népköztársaság budapesti rendkívüli és meghatalmazott nagykövete pénteken.