Elegáns is, sportos is, mégis környezetbarát

A helyzet az, hogy a 21. század fogyasztói egyszerre mindent akarnak. Szerintük egy autó legyen nagy, elegáns, sportos – és persze környezetbarát is.

A Lexus pedig megadja nekik, amire vágynak: itt a GS 450h F-Sport. A japánok már a Frankfurti Autószalonon bedobták a követ a tóba, amikor bemutatták a legújabb GS-sorozatot. Úgy tűnik, a hullámok most még magasabbra csapnak, mert a Los Angelesi Autókiállításra kihozták a hibridhajtású luxuslimuzin még sportosabb változatát, aminek motorteljesítménye ugyan nem nagyobb az alapváltozaténál, ám menetdinamikája ütősebb – nem is beszélve az autó megjelenéséről. Ha nagyon ragaszkodnánk a gyári sajtóanyaghoz, akkor a következő betűszavakkal kellene teletűzdelnünk ezt a cikket: AVS, VGRS, EPS, DRS, VDIM, LDH, de ettől most inkább megkímélnénk az olvasót. A lényeg a rövidítések nélkül is ugyanaz: a Lexus egy sportos kiegészítő csomagot alkotott a GS 450h modellhez, áthangolva az autó futóművét, így a hibrid limuzin jóval lendületesebb vezetési élményt nyújt. Ennek egyik alapja az adaptív változó felfüggesztés, ami az új futómű-beállítások miatt sokkal kisebb karosszériadőlést enged meg a húzósan vett kanyarokban. Így sokkal határozottabban uralható az autó, és a kormánykeréken érezhető visszajelzések is közvetlenebbek, vagyis a nagylimuzin pontosabban követi a vezető kormánymozdulatait. Az adaptív futómű mind a négy kerék rugózását a mindenkori útviszonyokhoz igazítja, de az autós két előre beállított üzemmód közül is választhat: a Normal beállítás tökéletes a hétköznapi közlekedéshez, a Sport S+ üzemmódban pedig – ahogy a neve is mutatja – még élvezetesebben és lendületesebben vezethető a GS.

 
A vezetési élményre rátesz még egy lapáttal az összkerék-kormányzás is, ami a világon első ízben jelenik meg egy hibrid hajtású autóban. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a GS hátsó kerekei is kormányzottak bizonyos mértékben; a rendszer 2 fokkal képes elfordítani őket, méghozzá 80 km/óra alatt az első kerekekkel ellenkező irányban, 80-as tempó fölött pedig velük párhuzamosan. Ez az igényes megoldás érezhetően stabilizálja az autót a kanyarokban. Persze nagyon fontos, hogy a sportosságot ne csak az autós érezze, hanem azok is, akik kívülről csodálják az autót, ezért a Lexus jó néhány különleges dizájnelemmel egészíti ki a GS 450h F-Sport változatát. Új az első lökhárító, a hátsó lökhárító pedig megkülönböztető krómbetétet kapott; és ha már sportos modellről beszélünk, természetesen nem maradhatott el a hátsó légterelő és az exkluzív, sötétre fényezett könnyűfém felni sem.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.