A Super Bowl nem csupán az Egyesült Államok legrangosabb sporteseménye, hanem már évek óta az első számú reklámcsatorna is az autógyártók számára, hiszen a több százezer jelenlévő mellett százmilliónál is többen követik a mérkőzést a televízióban világszerte.
Emiatt a meccs szüneteiben levetített reklámokat alaposan meg kell fizetniük a vállalatoknak: 30 másodpercnyi reklámidőért 5 millió 250 ezer dollárt, azaz közel 1,5 milliárd forintnyi összeget kér a közvetítő CBS csatorna. Az Audinak tehát borzasztó sok pénzbe kerül a világ egyik legnézettebb műsorában hirdetni a villanyhajtást.
A németek egyébként már kimondottan tapasztaltak az e-tronra épülő videók készítésében: az őszi Emmy-díjátadóra egy egészen izgalmas, speciális effektekkel megfűszerezett, akciófilmbe illő kisfilmet raktak össze, míg nemrég egy inkább ismeretterjesztő, tévhiteket cáfoló humorral teli sorozatban szerepelt az e-tron sportterepjáró. A magyar idő szerint hétfőn éjféltől közvetített 53. Super Bowl-ra rendezett reklámba a humor mellé került egy kis érzelem is, aminél nem is kell több az emberek figyelmének megragadásához.
A Venables Bell & Partners reklámügynökség által megalkotott, Cashew címet viselő videó főszereplője egy fiatal férfi, akit egy félrenyelt kesudiótól elveszti az eszméletét. Élet és halál között lebegve a búzamezőn találja magát, ahol a nagypapa fogadja egy gyönyörű meglepetéssel: az e-tron GT elektromos sportautóval. Főhősünk azonban nem sokáig élvezheti a gondtalan autókázást az Álomországban, ugyanis egy kedves kolléganője, aki nem aludta át az elsősegély-tanfolyamot, a Heimlich-fogással egy pillanat alatt visszarántja a szürke irodába.
Az Audi reklámja nem aratott felhőtlen sikert az internetezők között. Többen arra panaszkodnak, hogy az elektromos meghajtásról semmilyen jellegzetesség nem derült ki, míg mások szerint a félrenyelt és kiköpött kesudió több szerepet kapott, mint bármelyik e-tron villanyautó. Egyetlen percben viszont amúgy sem lehetett volna felsorolni sem a villanyhajtás összes előnyét, így talán ez a produkció nagyobb hatással lesz a vásárlók gondolkodására, mint az egész e-tron paletta felvonultatása. Az Audi America elnökhelyettese elmondása szerint az e-tron GT két éven belül gyártásba kerül, 2025-re pedig valamennyi új Audi modell egyharmada „elektromosítva” lesz, írta a villanyautosok.hu.