Amikor autós üldözésről hall az ember, biztosan nem az a kép ugrik be, hogy a rendőrök egy elektromos minivel kergetik a bűnözőket.
Angliában ugyan szolgálatba állnak az első elektromos Mitsubishik, de a helyieknek továbbra sem kell az említett látványtól tartaniuk írja a tisztajovo.hu. Több oka is van, hogy az i-MIEV nem fog városi száguldozásban részt venni. Egyrészt hiába éri el a Milton Keynes központjában szolgálatot teljesítő autók végsebessége a 130 kilométer/órát, ha a bűnözők nagy teljesítményű gépkocsikkal menekülnek. Arról nem is beszélve, hogy egy lemerülőben lévő akkumulátor kellemetlen meglepetést okozhatna a bűnüldöző rendőröknek. A Thames Valley Police ezért úgy döntött, hogy az elektromos kocsikat nem fogják bevetni vészhelyzetekben, hanem kizárólag hétköznapi rutinfeladatokat fognak ellátni a több Forma-1-es csapatnak otthont adó városban.
A 16 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral felszerelt Mitsubishik a padlólemez alatt cipelik mind a 88 cellát, így az alacsony súlypont még jól is jöhetne a kanyargós városi száguldozáshoz. A 160 kilométeres hatótávolság is elegendőnek tűnik egy-egy műszak teljesítéséhez. „Az ügyfeleinkkel, a beszállítóinkkal és a részvényeseinkkel együtt azon dolgozunk, hogy radikálisan csökkentsük flottáink fosszilis energiahordozóktól való függését. Az elektromos Mitsubishik üzembe helyezése Milton Keynesben nem csak a Chiltern Transport Konzorcium elkötelezettségét fejezik ki, hanem azt is bizonyítja, hogy az elektromos autók remek alternatívát jelentenek a flottavásárlók és egyéni felhasználók számára” – teszi hozzá Dave McDonald, a Chiltern’s Transport Fleet munkatársa.