Személyautóknál már nem annyira meglepő, ha hangtalanul, károsanyag-kibocsátás nélkül suhan el mellettünk egy-egy példány. De teherautónál, ahol komoly tömeget is kell pluszban mozgatni, még nem annyira jellemző az elektromos hajtás. De ez hamarosan megváltozhat.

Elektromos teherautók lephetik el a várost

Személyautóknál már nem annyira meglepő, ha hangtalanul, károsanyag-kibocsátás nélkül suhan el mellettünk egy-egy példány. De teherautónál, ahol komoly tömeget is kell pluszban mozgatni, még nem annyira jellemző az elektromos hajtás. De ez hamarosan megváltozhat.

Az ötlet teljesen nem új, hiszen az Iveco már 1986-ban kifejlesztette az első, teljesen elektromos meghajtású Daily változatot. A gyártó szerint az új Iveco Daily Electric ugyanolyan robusztus és rugalmas, mint bármely más hagyományos Daily modell. Az elektromos meghajtásnak köszönhetően a Daily Electric modellek a belvárosokban és a városközpontokban olyan behajtási korlátozás alá eső zónákban is használhatók, ahová a hagyományos belsőégésű motorral hajtott haszongépjárművek nem mehetnek be. Az elektromos meghajtású Daily modellben nem található kuplung, mindössze egy fordulatszám-csökkentő áttételt építettek az akár 9000-es percenkénti fordulatra is képes villanymotor és a kardántengely közé. Az elektromos hajtású Daily két különböző üzemmóddal rendelkezik: a SPORT üzemmód a maximális teljesítmény elérését teszi lehetővé, az ECONOMY mód pedig csökkentett teljesítményt biztosít. A két üzemmód között a műszerfalon elhelyezett kapcsolóval lehet váltani, ilyenkor a hatótávolság növelése érdekében a csúcssebesség 50km/órára csökken.

 
A teljes cik itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) csütörtökön a Facebook oldalán közzétett bejegyzésben.