Személyautóknál már nem annyira meglepő, ha hangtalanul, károsanyag-kibocsátás nélkül suhan el mellettünk egy-egy példány. De teherautónál, ahol komoly tömeget is kell pluszban mozgatni, még nem annyira jellemző az elektromos hajtás. De ez hamarosan megváltozhat.

Elektromos teherautók lephetik el a várost

Az ötlet teljesen nem új, hiszen az Iveco már 1986-ban kifejlesztette az első, teljesen elektromos meghajtású Daily változatot. A gyártó szerint az új Iveco Daily Electric ugyanolyan robusztus és rugalmas, mint bármely más hagyományos Daily modell. Az elektromos meghajtásnak köszönhetően a Daily Electric modellek a belvárosokban és a városközpontokban olyan behajtási korlátozás alá eső zónákban is használhatók, ahová a hagyományos belsőégésű motorral hajtott haszongépjárművek nem mehetnek be. Az elektromos meghajtású Daily modellben nem található kuplung, mindössze egy fordulatszám-csökkentő áttételt építettek az akár 9000-es percenkénti fordulatra is képes villanymotor és a kardántengely közé. Az elektromos hajtású Daily két különböző üzemmóddal rendelkezik: a SPORT üzemmód a maximális teljesítmény elérését teszi lehetővé, az ECONOMY mód pedig csökkentett teljesítményt biztosít. A két üzemmód között a műszerfalon elhelyezett kapcsolóval lehet váltani, ilyenkor a hatótávolság növelése érdekében a csúcssebesség 50km/órára csökken.

 
A teljes cik itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A Tesla idei első kéthavi eladásai 40,1 százalékkal estek Európában

Az elmúlt két hónapban erőteljesen csökkentek a Tesla elektromos járműeladásai az európai piacon (beleértve az EU-t, az EFTÁ-t és az Egyesült Királyságot).