Elindultak az első Cybertruck szállítások

Átadta a Tesla első Cybertruckjait, egyben bemutatták a specifikációkat.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Megkezdődött a régóta várt Tesla Cybertruck leszállítása. A vállalat november 30-án egy nagyszabású rendezvény keretében adott át 10 sorozatgyártású példányt, egyben új részleteket árult el a járműről. A Cybertruck akár 845 lóerőt is elérhet a hárommotoros összkerékhajtású, Cyberbeast névre keresztelt változatban, a kétmotoros összkerékhajtású változat pedig 600 lóerővel büszkélkedhet. Az erősebb változat 2,6 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órára. A pickup akár közel 5000 kilogrammot is képes lesz vontatni, és 1100 kilogramm hasznos teherbírású lesz, írja a – írja a Motor1. A hátsókerék-hajtású változat átszámítva mintegy 21 millió forintért érhető el, de csak 2025-ben lesz megvásárolható. A jövőre érkező kétmotoros teherautó nagyjából 28 millió forintról indul, míg a hárommotoros Cyberbeast opcióért 35 milliót kell fizetni.

A pickup jellegzetes fémlemezét igen ellenálló, rozsdamentes acél szuperötvözetből készítik, amelyet Elon Musk szerint nem kell festeni, és nem korrodálódik az idő múlásával. A Cybertruck alváza és szerkezete állítólag nagyobb torziós merevséget biztosít, mint a McLaren P1 hiperautó, az akkumulátor alacsonyan történő elhelyezése pedig azt jelenti, hogy a pickup baleset esetén kis valószínűséggel borul fel. A jármű teer-by-wire rendszerrel kapható, a kocsi sebességétől függően változtatja a kerekek dőlésszögét. Musk szerint a Cybertruck 11 méteres fordulóköre kisebb, mint amennyit a Tesla Model S tud felmutatni. Autópálya sebességnél a hátsó kerekek az elülső kerekekkel fázisban fordulnak majd el, hogy segítsék a stabilitást.

Bár valamikor 2025-ben egy egymotoros hátsókerék-hajtású változatban is kínálják majd, a Tesla Cybertruck kezdetben csak összkerékhajtással lesz kapható. A négysarkos légrugózás 43 centiméteres hasmagasságot biztosít a pickupnak, a sík alváz pedig segít megelőzni az akadályokon való fennakadásokat. Az első és a hátsó differenciálművek zárhatóak, a hátsó pedig aktív nyomatékvektorozással rendelkezik a manőverezhetőség és a tapadás javítása érdekében.

 

 

Kép: tesla.com

Ajánlott tartalom

Az EU elvetette az elektromos autókra kivetett vámok elkerülésére irányuló kínai javaslatokat

Az Európai Bizottság elutasította Kína minimumárakra vagy mennyiségi korlátokra tett javaslatait az elektromos járművek (EV) Európai Unióba történő behozatalánál - közölte csütörtöki sajtótájékoztatóján az Európai Bizottság illetékes szóvivője.