Emlékeznek a halálos Tesla-balesetre? Most kiderült egy nagyon fontos dolog

Elkészült az amerikai közlekedési hatóság vizsgálata, amiben a halálos baleset ügyében nyomoztak.

Tavaly júliusban bombaként robbant a hír, hogy az egyik Tesla Model S-t vezető sofőr úgy szenvedett halálos közúti balesetet, hogy az autóban be volt kapcsolva a robotpilóta. A balesetet a Tesla jelentette be a cég blogjában, és rögtön meg is indult a vita az önvezető technológiát támogatók és támadók között. A vállalat közölte, mindenben együtt működik az amerikai közlekedési hatósággal (NHTSA), hogy pontosan kiderüljön, mi is történt. Most úgy tűnik, kiderült – legalább is egy nagyon fontos momentum.

Az NHTSA most bemutatott jelentése szerint az önvezető módba kapcsolt autó jelzett a sofőrnek, hogy valami baj van, akinek így hét másodperce lett volna arra, hogy lereagálja az esetet. Bryan Thomas, a szervezet kommunikációs igazgatója szerint mivel a kocsi végül egy, az úton keresztben áthajtó kamion pótkocsijának rohant neki – és úgy kinyílt tőle a Model S, mint egy konzervdoboz –, a sofőrnek így elvileg elég ideje lett volna arra, hogy elkerülje az ütközést, vagy minimalizálja azt. A szakértői jelentések szerint a hasonló baleseteknél az esetek többségében ennél jóval kevesebb ideje van a sofőrnek arra, hogy reagáljon és megpróbáljon elkerülni egy ütközést.

A jelentésben azt írják, általában három másodperc, vagy annál kevesebb idő áll rendelkezésre a sofőrnek az ütközés elkerülésére. Azonban egy további fontos kérdésre, vagyis, hogy mit csinált a sofőr, ami miatt nem reagált a rendszer vészjelzésére, egyelőre nincs válasz. Korábban a kamiont vezető sofőr azt állította, hogy a Tesla vezetője Harry Pottert nézett. Az autó által naplózott jelentés szerint a sofőr utoljára kevesebb mint két perccel az ütközés előtt “nyúlt” a kocsihoz: akkor állította be a tempomatot 74 mérföld/órás, azaz nagyjából 120 km/h-s sebességre. A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Energiaügyi minisztérium: már több mint ötezer elektromos jármű megvásárlásához kértek támogatást a vállalatok

A kormányzati programban eddig mintegy 4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez. A mostanáig beérkezett kérelmek együtt a 30 milliárd forintos teljes keretösszeg közel kétharmadát fedik le - jelentette be pénteki közleményében az Energiaügyi Minisztérium (EM).