Ezzel a módszerrel lett a Tesla napeleme a legolcsóbb

A napelemek telepítési költsége egyre csökken, a Tesla ezen a területen is élen jár.

Hogyan lehetséges, hogy a techóriásnál ennyire olcsó a napenergia? A Tesla az amerikai piacot nézve igen olcsón telepíti a napelemeket: míg az országos átlag 2,19 dollár (kb. 682 forint) per watt, addig a Tesla 1,49 dollár (mintegy 464 forint) per wattos áron dolgozik – erről ebben a cikkben írtunk bővebben. Az eltérés hátterében számos tényező áll, a vállalat például rendkívül népszerű, marketingre így viszonylag kevés pénzt kell költeniük, Elon Musk pedig tweetjei révén egymagában képes fellendíteni a termékeik iránti érdeklődést. Ez azt jelenti, hogy a Tesla rengeteg pénzt spórolhat meg, amelyet így más területeken hasznosíthat. A cég a napenergia esetében wattonként 75 centet (kb. 233 forintot) költ magára a berendezésre, 50 centet (nagyjából 155 forintot) a telepítésre, további 76 centet (mintegy 236 forintot) pedig egyéb költségekre. Minderre még rárakódnak üzemeltetési, javítási, ügyfélszolgálati és egyéb kiadások, a Tesla azonban így is igen alacsony áron képes napenergiához jutni, illetve azt biztosítani. Ebben a csökkentet marketingköltségek szerepét maga Elon Musk is megerősítette a Clean Technicának. „A többi napenergiával foglalkozó vállalat rengeteget költ salesesekre, reklámra és komplex pénzügyi eszközre. Mi nem” – válaszolta az oldal megkeresésére a Tesla-vezér.

Fontos azt is hozzátenni, hogy a Tesla nemcsak napelemekkel foglalkozik, bevételeinek jelentős része az elektromos autók forgalmazásából származik – ezen a piacon pedig vezető pozícióban van a cég. Mindez azt jelenti, hogy olyan gazdasági erővel rendelkezik, amely a napenergia árát is látványosan lenyomhatja. Egy átlagos napelemeket árusító cég nem rendelkezik ilyen meghatározó előnnyel.

A napelemek fejlődése, árcsökkenése, terjeszkedése és a piaci verseny miatt az Egyesült Államokban egyre komolyabb szerep jut az áram-előállításban a napenergiának, de hasonló a helyzet a világ más országaiban is. Ennek ellenére még így is hosszú utat kell megtennie Amerikának, mire a napenergia igazán kiszoríthatja a fosszilis energiahordozókat a termelésben.

Ajánlott tartalom

Egyre több pénzintézet kínál hiteltermékeket energetikai korszerűsítésre

A jegybanki elvárásokkal összhangban egyre több bank kínál hitelkonstrukciókat az ingatlanok energetikai korszerűsítésére; a pénzintézeteknek az MTI kérdésére küldött válaszaiból kiderül, hogy az OTP Banknak és az UniCredit Banknak van már ilyen célú hitele, a CIB Bank fontolgatja a termékpaletta bővítését ebbe az irányba, a K&H pedig augusztus elejétől vezetett be ilyen terméket.