A Puma hosszútávú célkitűzése között szerepel, hogy kollekcióit a fenntarthatóság és fairtrade anyagok használata jellemeze.
A Wilderness Kollekciójával egy újabb lépést tett meg, hogy a legstílusosabb és legfenntarthatóbb sportlifestyle márka lehessen. A kollekció darabjai a Fair trade Egyesület által igazolt pamut anyagból készültek és minden egyes részletében Afrika képi világát idézi. A Wilderness kollekció, egy sor ruházati cikk, cipő és kiegészítő, melyet Afrika tájképe és az éghajlata ihlettet. A termékeket elsősorban afrikai eredetű, fenntartható anyagokból készültek Afrikában. A ruházati cikkek 81%- Fair trade pamutot használ, amely lehetőséget ad a kisebb gazdálkodók számára, miközben a fenntartható fejlődést ösztönzi. A Fair trade mozgalom jobb kilátásokat teremt gazdálkodó közösségek számára, akik gazdaságilag hátrányos helyzetűek vagy a hagyományos kereskedelmi rendszertől elzártak, és így vezető tanúsítási rendszerré vált a fenntarthatóság és a szegénység enyhítésében. “A Fair trade ruházat túlmutat a marketingen, és a kiváló minőségű ruházati cikkeken” jegyzi meg Boudewijn Goossens, a Dél-Afrikai Fair trade Egyesület (FLSA) ügyvezető igazgatója. “Az apró Fair trade címke a nadrágokon vagy pólókon biztosítja a fogyasztókat arról, hogy a gyapotot a Fair trade által akkreditált kisüzemi gazdálkodási szövetkezetek, szigorú szociális és környezetvédelmi normák szerint állították elő, és hogy a gazdák tisztességes, fair árat kaptak érte.”
A Fair trade által igazolt pamut azt jelenti, hogy a termelők nemcsak egy minimális árat kapnak, amely magába foglalja a fenntartható termelés költségeit, hanem egy Fair trade Premium-ot is, ami 50 €-t jelent számukra minden egyes tonna gyapot eladásakor. Ezt a kiegészítő prémiumot aztán társadalmi, környezeti és gazdasági projektekre költhetik- mint például iskolázatási, egészségügyi és termelési befektetésekre. A kollekció gyártása hozzájárul új munkahelyek teremtéséhez és fejlesztési lehetőségek kialakulásához Afrika különböző régióiban.
A Wilderness Kollekció egy újabb lépéssel közelebb visz célunkhoz, hogy még több fenntartható és társadalmilag felelős vonalat fejlesszünk, cserébe segíti a céget kitűzött küldetésben, hogy a legstílusosabb és legfenntarthatóbb Sportlifestyle céggé váljon”, mondta Franz Koch, a PUMA vezérigazgatója. “Egyik célunk a ruházati cikkek terén, hogy 100% Fairtrade pamutból készüljön, Afrika inspirációját még jobban kihasználva.” A kollekcióban található póló, ing, nadrág, hátizsák és bakancs minden, amire egy szafari életmódhoz szükségünk lehet, színekben és anyagokban Afrika képi világához és légköréhez igazodva.