Föld órája: szombaton este világszerte kialszanak a fények

Szombaton este fél kilenctől fél tízig a világ 133 országának több ezer településén és vállalatánál, sokmillió háztartásban és számos híres épületen kialszanak a fények a Természetvédelmi Világalap (WWF) Föld órája (Earth Hour) elnevezésű akciója keretében, a klímavédelem és az energiatakarékosság jegyében.

“A Föld órája kampány célja az energiatakarékos életmód gondolatának terjesztése. Azt szeretnénk elérni, hogy a mindennapokban tudatosan, odafigyelve használjuk az energiát, ne pazaroljunk” – hangsúlyozta Dakó Andrea, a WWF Magyarország kommunikációs igazgatója az MTI-nek. A zöldszervezet közleménye szerint a 2007-ben Ausztráliából kiinduló akció mára a világ legnagyobb klímavédelmi mozgalmává nőtte ki magát: tavaly már 128 ország és mintegy 1,3 milliárd ember csatlakozott a kampányhoz. Idén a résztvevő országok száma 133-ra növekedett; többek között az összes G20 tagországban és a világ 25 legnagyobb városában is kialszanak a fények március utolsó szombatján. Olyan világszerte ismert épületek borulnak majd sötétbe, mint a gízai piramisok, az Eiffel-torony, az athéni Akropolisz, a Buckingham-palota és a Big Ben, a római Colosseum és az Empire State Building. Magyarország negyedik éve vesz részt a Föld órájában; idén eddig 2914 személy, 73 település és 243 intézmény, vállalat jelezte részvételét.

Az országban elsötétül többek között a Lánchíd, a Parlament, a Duna-korzó, a New York Palota, a Nemzeti Színház, az egri székesegyház, a kecskeméti Cifra Palota, a siófoki Víztorony és a kaposvári Nagyboldogasszony Székesegyház.
A Föld Órájához számos hazai vállalat és intézmény csatlakozott: a ferihegyi repülőtér elsötétíti egyik kifutópályáját; a Tesco a 3 ezer négyzetméternél nagyobb hazai áruházaiban csökkenti a beltéri világítását, a kültéri reklámokat pedig elsötétíti; a Metro-áruházak oszlopvilágítása és világító felirata alszik ki egy órára; az Eston International ingatlanpiaci cég 60 percre elsötétíti weboldalát; a Tetra Pak pedig nemzetközi szinten hívja fel minden munkatársát, beszállítóját és kereskedelmi partnerét a részvételre.

A Föld órájához kapcsolódóan országszerte számos rendezvényt tartanak, amelyekről film is készül majd; a szervező WWF a budai Várban és Szegeden ünnepel. Külön rendezvénnyel csatlakozik a Külügyminisztérium, az Európai Bizottság és az Európai Parlament közös energiatakarékossági szemléletformáló kampánya, a Kapcsold Ki!. A XIX. kerületi Városház téren szombat este fél 8-tól villanykörte-csereakció és köszöntők után debütál a Klímadal, Fésűs Nelly előadásában – tájékoztatta az MTI-t Lukóczki Gábor, a kampány szervezője. A Föld órájához csatlakozó hazai vállalatok, települések listája, valamint a különböző programok és “klímavállalások” – köztük David Cameron brit miniszterelnöké – is megtalálhatók az akció honlapján, a www.foldoraja.hu címen.

A programok mellett hírességek sora is színesíti a kampányt. Idén Miranda Kerr ausztrál szupermodell csatlakozott a Föld órája nagykövetek illusztris táborához, amelynek már eddig is tagja volt Cate Blanchett, Edward Norton, Gisele Bündchen, Tom Jones és Ban Ki Mun ENSZ-főtitkár.  Az idei Föld óráján a WWF a japán katasztrófa áldozatairól is megemlékezik.

Ajánlott tartalom

Harmadik-negyedik helyet foglaljuk el a dízel és benzin árakkal a környező országhoz képest

Elérhetőek a hazai és régiós üzemanyagár-információk a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) honlapján, a hazai dízel és benzin ára a harmadik-negyedik helyen van a környező országok között - hívta fel a figyelmet a szervezet pénteken.