Füles a Renault-tól, egyenesen Frankfurtból

A Frankfurti Autószalon a világ legnagyobb efféle szakkiállítása, ahol idén 753 kiállító mutatta be legfényesebb és legjobb autóját. Múlt héten, a rendezvény keretén belül jelentette be a Renault, hogy négy elektromos autót fog létrehozni, az első pedig már 2011-ben útrakész lesz.

Renault az alábbi stratégiai pontok szerint készít elektromos autót :
– Hiszik, hogy a gáz ára folyamatosan emelkedni fog és ezért sokkal drágább lesz autóval közlekedni.
– Az autóipar és az Európai Unió a következő tíz évben elkötelezett a széndioxid-kibocsátás csökkentése mellett, így minden gyártónak sürgősen tennie kell valamit a környezetért.
– A fogyasztók készen állnak a megfizethető elektromos autóra, míg az hasonlít a tipikus autóra, és olcsó a fenntartása.

A cég úgy gondolja, ha 10%-os részesedéshez jutnak az elektromos autók piacán, akkor lesznek sikeresek. Hosszú távon egyébként a globális piacon ez az összes márka 6 millió autóját jelenti. Elég jó.

A Renault négy új autót tervez: a Zoe Z.E.-t (nulla kibocsátással), a Fluence-t, Twizy-t és a Kangoo-t. A Kangoo lesz az első, és a kompakt Zoe az utolsó. Partnerként dolgozik a fejlesztéseken a Nissan is.

Az autó ugyanazon az áron lesz kapható, mint a dízel testvére, a leendő tulajdonosok a Renault márkakereskedőknél juthatnak hozzá, szóval e módon olyan mértékben lesz hasonló a „rendes” gáz-meghajtású autóhoz, amennyire az csak lehetséges. Hozzá kell tenni, hogy 20%-kal alacsonyabb fenntartási költséggel kell számolni, mint a hagyományos autók esetében.

Az akkumulátor fejlesztése kulcskérdés

A jó és tartós akkumulátor kulcsfontosságú. Lítiumból készülnek, ami könnyebb, biztonságosabb, kevésbé környezetszennyező és könnyebben hozzáférhető. Jelenleg 15 kW órát képes tárolni, de a tervek szerint 2011-re elérhető lesz a 24 kW-s akksi is. Az akkumulátor súlya a másik kérdés, minél könnyebb ugyanis, annál jobb. Ezek az akkumulátorok újrahasznosíthatók, és hat évig bírják a strapát. Minél jobb az akksi, az autó annál többet mehet újratöltés nélkül, így a kapacitása elengedhetetlen. Az autó akár 100 km-t is megtehet egy töltéssel, de a cél az, hogy kibírjon 160 km-t is.

A Renault innovatív ötlete az, hogy ha autót vásárolsz, ahhoz ne járjon automatikusan az akkumulátor, ehelyett lehessen bérelni azt a Renault-tól és partnerüktől, a Better Place-től. A fogyasztók havi kamatot fizetnének, és bárhol tölthetnék autóikat. Ha szükséges, akár új akkumulátorhoz is juthatnának. Ez megkönnyítené a karbantartást és az autó ára is alacsonyabb lenne.

…hogyan kell feltölteni az akkumulátort?

Az akkumulátor könnyű és kényelmes feltöltése elengedhetetlen. A Renault három különböző lehetőség alkalmazását sürgeti.
– A leghosszabb feltöltés nyolc óráig tartson, elvégezhető legyen otthon, éjszaka, amikor a villamos energia bőséges és olcsó.
-A második egy rapid, nagyon gyors töltés lehetősége. A töltés mindössze 20-30 percet venne igénybe, és több töltőállomást hoznának létre a városokban. Persze fellelhetőségük szerepelne a GPS-ekben is.
– A harmadik, egyben a Renault nagy ötlete az akkumulátorcsere, vagyis a „gyors váltás”. Ez az újonnan kiépülő rendszer lehetővé tenné az akkumulátor nagyon gyors cseréjét a kifejezetten ezt a célt szolgáló állomásokon. Az egész folyamat három percig tartana.

Renault Zoe

Egyelőre senki sem tudja a szolgáltatások pontos árait, azonban a Renault honlapján szerepel egy példa. 1000 km megtétele után 20 eurót kellene fizetni, havonta. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.