Fura egy világ: olajcég lett egy Formula E-csapat szponzora

Idén második szezonjánál tart az elektromos Formula-autók világbajnoksága. Bár az egész sorozat valahogy eléggé ellenszélben van az autósport-rajongók által, ám a “nyüszítő porszívóknak” csúfolt versenyautók izgalmas futamokat produkálnak versenyről versenyre.

A szponzorok közt is feltűnik egy-egy furcsaság, mint például az idén a japán Aguri csapatot támogató, amerikai olajipari óriás a Gulf Oil International. A motorsportban jól ismert vállalat, narancs-kék színeit olyan legendás autóknak adta, mint a Le Mans-i Ford GT40, vagy a tavalyi Aston Martin Vantage, ami GT3-szériában versenyzett. A Gulf-cég vezetése a támogatás kapcsán elmondta, hogy ideje a cégnek új lehetőségek után nézni és a hibrid, illetve elektromos autónak is ugyanúgy szüksége van súrlódást csökkentő anyagokra, mint egy belső égésű motornak.

A Formula E-sorozat a hétvégén debütál Mexikóban, ahol már a Gulf színeiben láthatjuk a Team Augri autóit. Az elektromos hajtású versenyautókkal zajló sorozat az idén is 11 futamból áll majd, a különbség a tavalyi sorozathoz képest, hogy a csapatok már nem egyenmotort használnak, lehet saját fejlesztéseket tenni a kocsikra. A sorozat másik különlegessége lesz jövő évtől, hogy elindul a pilóta nélküli versenysorozat is, a Roborace, ahol majd távolról állítgatják menet közben az autók beállításait a mérnökök.

forrás: hvg.hu

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.