Két motor van benne, négykerék-meghajtású lett, jobban gyorsul, és okosabb – így lehet összefoglalni a Tesla elektromos autó új, D jelű modelljét, amit magyar idő szerint péntek hajnalban mutatott be a cég vezérigazgatója, Elon Musk.
A D a „dual motor” lehetőséget jelzi. Musk elmondta, hogy a hagyományos autók négykerék-meghajtásához képest, amik szerinte nehézzé és kevésbé hatékonnyá teszik a járműveket, a Tesla megoldása még gyorsít is az autón: a Tesla D 3,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, a végsebessége pedig a 250 kilométert is eléri óránként.
Az újdonságok között szerepelt a jármű számítógépes rendszerének frissítése is. Az új megoldások között kényelmi és biztonsági funkciók vannak, a Tesla D például automatikusan visszatereli a sávba a lesodródó autót, illetve több sávos úton haladva elég csak indexelni, az autó magától sávot vált. A különleges érzékelők segítségével az új modell automatikusan fékez, ha valami veszélyt érzékel az úton, illetve beolvassa az út szélén lévő sebességkorlátozó táblákat, és azok alapján állítja be a sebességet.
Ezek a megoldások nem egyedülállók, más autógyártók felső kategóriás autóiban is megtalálhatók. A dupla motor és a speciális rendszer a Teslánál sem az alapmodell része, az összkerékhajtás például 4 ezer dollár felárért kerül majd a korábbi, S jelű modellekbe. A P85D jelű, alapból duálmotoros új modell 120 ezer dollárba, vagyis nagyjából 29 millió forintba kerül majd, és decemberben jelenik meg az amerikai piacon.
Az ár és a fejlesztési irány talány csalódás azoknak, akik elérhető árú, hétköznapi használatra tervezett, esetleg családi autót vártak a Teslától, de a szakértők szerint az új autóban bemutatott extrák bármelyik, évtizedek óta a piacon lévő autógyártól szép eredménynek számítanának.
forrás: index.hu