Használt gumiabroncsok árasztják el az országot

Átrendeződés várható a hazai gumiabroncspiacon tavasszal. Ennek oka, hogy egyrészt rengeteg abroncs maradt a raktárakban, másrészt a kereskedők kénytelenek reagálni arra, hogy ezerszámra érkezik az országba a külföldi használt gumi.

Átrendeződésre számít a hazai piacon a Magyar Gumiabroncs-szövetség tavasszal kezdődően. Rábai Dániel, a szervezet elnöke ezt egyrészt az idei nyáriabroncs-készlet 20-25 százalékának beragadásával magyarázza, ami szükségszerűen – akciós ajánlatok formájában – árcsökkenést is hozhat. Néhány százalékkal kedvezőbb árakkal lehet számolni annak köszönhetően is, hogy az elmúlt hetekben, az új készletek megrendelésének idején kedvezőbb volt a forint-euró árfolyam. A hazai piacra jelenleg nagy hatást gyakorol, hogy folyamatosan érkezik a külföldi használt gumi. “Csak becsléseink vannak azzal kapcsolatban, hogy mekkora ez a piac” – mondta Rábai Dániel az [origo]-nak. “10-15 százalék is lehet a használt gumik részesedése a piacon, főleg Németországból érkeznek közép- és felsőkategóriás gumik. Ezeknek az abroncsoknak az állapota erősen hullámzó lehet, ugyanis ránézésre nem minden esetben látszik, hogy milyen körülmények között használták azokat korábban. Például padkázták-e őket, illetve nincs-e szálszakadásos vagy egyéb sérülésük.”

Rábai szerint egyfajta kényszer, hogy a kereskedők kínálatában is megjelentek ezek az abroncsok. “Sajnos az autókra kerülő gumik minőségét erősen meghatározza a vevők pénztárcájának vastagsága. A külföldi használt gumik népszerűsége annak köszönhető, hogy sokan nem tudják megvenni az új abroncsot, az autót viszont nem tudják letenni. De erre a folyamatra a kereskedők is próbálnak reagálni: a kínálatban egyre több, gyakorlatilag névtelen, de mégis új gumi jelenik meg. Sok esetben ezek az új, de nem annyira márkás gumik is jobbak, mint az ellenőrizetlen minőségű használtak, amelyek fokozott igénybevétel esetén, például egy-egy nagysebességű autópályás  soráhasználatn okozhatnak meglepetést. Mellesleg kárt okoznak a gazdaságnak is, mert nem fizetik meg utánuk az adókat és a kötelező környezetvédelmi járulékokat sem.”

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Nincs hozzászólás

  1. Igen, És kinek a feladata ezt megakadályozni? Illetve miért nem akadályozza meg az akinek ez a feladata?
    Nehogy azt mondja már valaki hogy mindezt az EU irta elő részünkre!!!