Hidrogén hajtású Hyundai Intrado

A 2014-es Genfi Autószalonon színre lépő Intrado létrejöttének mozgatórugója, hogy a Hyundai mérnökei újragondolták, a vásárlóknak mire lehet szüksége a jövőben.

Az Intrado a repülőgépek szárnyának alsó, felhajtóerőért felelős felületéről kapta a nevét. A járműben felhasznált, fejlett anyagokhoz és technológiákhoz ugyancsak a légiközlekedésből merítettek ihletet – ilyen a tömegcsökkentés, a komplex kihívásokra keresett és adott, célszerű és logikus megoldások, vagy a kiváló hatásfokon működő hajtáslánc. A jármű jellegzetes alakját az áramvonalasság iránti igény határozta meg: a karosszéria mentes minden felesleges díszítéstől, a felület a lehető legegyszerűbb kialakítást kapta. A karosszériapanelek a Hyundai Motor öntödőjéből származó, különösen könnyű acéllemezből készültek.

Az Intrado utasterének kialakításában a célszerűség és az alkalmazkodóképesség volt a meghatározó szempont; a beltér fejlett anyagaival és radikális kialakításával vonja magára a figyelmet. A nyílászárók szigetelései közvetlenül a központi, szénszálas vázra fekszenek fel, így az ajtók, illetve a motorház- vagy csomagtérfedél felnyitásakor feltárulnak a karbon elemek. A rendszerint elrejtett alkatrészek itt teljes pompájukban láthatók, az ‘átlátszó’ szellőzőnyílásoktól a szabadon hagyott vázig, amire közvetlenül erősítették az üléseket. Az élénk ‘Beaufort narancs’ színvilág és a nyers szénszálas felületek kontrasztja összhangban áll a jármű aktív életmódhoz igazodó küldetésével.

Az Intrado ultrakönnyű szerkezete a Hyundai azon igyekezetét demonstrálja, hogy még könnyebb, még merevebb szerkezetű járműveket gyártson, amelyek ezáltal élvezetesebben vezethetők és egyszerűbben javíthatók. A központi szénszálas váz új, szabadalmi eljárás alatt álló gyártási és összeszerelési technológiák felhasználásával jött létre; ezek a technológiák együttesen alkalmazva a jövőben alapjaiban változtathatják meg az autógyártás folyamatát. A központi szerkezet merevsége és teherbírása lehetővé teszi, hogy a karosszériapanelek tetszőleges anyagból készüljenek, ami a tervezőknek nagyobb szabadságot ad, egyben leegyszerűsíti a javítási folyamatokat. A könnyű acélból készült energiaelnyelő szerkezetek még jobb ütközésvédelmi képességeket és még gyorsabb javítást tesznek lehetővé.

Az Intrado hajtását új generációs hidrogén üzemanyag-cellás hajtásláncára bízta a Hyundai. A 36 kWh kapacitású LiIon akkumulátort alkalmazó Intrado hidrogén-tartálya mindössze néhány perc alatt feltölthető, a jármű hatótávolsága akár 600 kilométer, a hajtáslánc üzemének egyetlen mellékterméke pedig a tiszta víz. A jobb teljesítmény és megnövelt hatótávolság mellett az Intrado közvetlenebb, élvezetesebb vezethetőséget is ígér, köszönhetően a tömegcsökkentésnek, valamint a hajtáslánc jobb hatásfokának.

Az Intrado a Hyundai első olyan modellje, amely a Hyundai Motor Group elnökének és vezető formatervezőjének 2013 januárjában kinevezett Peter Schreyer irányítása alatt jött létre.

A Hyundai Motor formatervező és fejlesztő részlegeinek szoros együttműködéséből létrejött Intrado formavilágáért elsősorban a Hyundai Motor európai  kutatás-fejlesztési központjának (Rüsselsheim, Németország) dizájnerei a felelősek – erre utal a tanulmány kódneve,  HED-9 (Hyundai Europe Design) is.

forrás: autosforum.hu

Ajánlott tartalom

Joó István: a vásárlók veszítik a legtöbbet a kínai elektromos autókra kiszabott büntető importvámok miatt

A vásárlók veszítik a legtöbbet a kínai import elektromos autókra kiszabott büntetővámok miatt, amelyek távolról sem az európai autóipar védelmét szolgálják - közölte Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója a Facebook-oldalán csütörtökön.