Masonry Layout

Ausztrália 100%-ban átállhat megújuló energiára

Ausztrália az energiaszükségletének fedezésében 2050-ig 100%-ban átállhatna az megújuló energiaforrások hasznosítására, elsősorban szél- és napenergiára, anélkül, hogy ez túl nagy költségekkel járna, és ez nem okozna visszaesést sem a gazdasági növekedésben, állítja egy új tanulmány, melyet a WWF és az Ausztrál Nemzeti Egyetem (ANU) készített.

Bővebben

Napenergia farmot épít Kínában az Apple

A célja már régóta az, hogy az összes egyesült államokbeli központjában napenergia szolgáltassa az áramot, de most úgy tűnik, még tovább mennek.

Bővebben

Bringasztráda napelemes tetővel

Dél-Koreában 30 kilométernyi kerékpárutat fedtek le napelemekkel. Sokkal hatékonyabb, mint az eddigi megoldások.

Bővebben

Veszélyes kétkerekűek a Normafán

A WWF Magyarország a napokban értesült arról, hogy a Normafa rendezésére kialakított tervekben downhill kerékpáros pályák kialakítása is szerepel. Az emberre, élővilágra egyaránt veszélyes tevékenység jelenleg illegálisan zajlik, és jelentős károkat okoz, amelyet a hatásvizsgálatok is megerősítenek.

Bővebben

Folytatja világ körüli útját a Solar Impulse 2

Ismét felszállt a világ körüli útját járó Solar Impulse 2 napelemes repülőgép, hogy Csungkingból indulva megtegyen 11 200 kilométert a kelet-kínai Nankingig - írja az MTI.

Bővebben

Úszik az olajban, de napelem-gyártásban is nyomul Azerbajdzsán

Már a negyedik szakkonferenciát és kiállítást rendezik meg Bakuban a megújuló energia szinte legismertebb eszközeiről, a napelemekről és kollektorokról. A CISOLAR-2015-nek nem mond ellent az, hogy az ország leginkább a fosszilis energiahordozóiról nevezetes.

Bővebben

Nem pénzkérdés többé a megújuló energia

A folyamatos fejlesztések, az adókedvezmények és a befektetések dinamikus bővülése nyomán világszerte drasztikusan csökkennek a megújuló energiaforrásokra épülő infrastruktúra költségei.

Bővebben

Új bioüzemanyag szabályozás az Európai Unióban

Az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága arra szavazott, hogy az élelmiszerként is felhasznált növényekből – repce, kukorica vagy szója – nyert bioüzemanyagok arányát a közlekedésben összesen felhasznált energia 7 százalékára korlátozza.

Bővebben