Magyar hőszivattyú-innováció népszerűsítésére, fejlesztésére, külföldi piacokon való megjelenésének támogatására kötött stratégiai megállapodást a gyártó, a Geowatt Kft. és a Polar Klíma, a két békéscsabai vállalkozás együttműködésével hazai viszonylatban egyedülálló, de Európában is jelentős hőszivattyú-innovációs kapacitás jött létre – közölte a Polar Klíma ügyvezetője szerdán az MTI-vel.
Medgyesi Tamás elmondta, a Geowatt Kft. műszaki innovációit eddig kis volumenben értékesítették, kizárólag belföldön. Az együttműködés a széleskörű, hazai és nemzetközi piacra lépést segíti, ennek tudáshátterét és kereskedelmi kapcsolatrendszerét biztosítja a Polar Kft. A magyar fejlesztésű földhőszivattyú előnye a kimagasló hűtési és fűtési hatásfok, a szinte zajtalan működés, valamint az integrálhatóság az intelligens otthoni és központi épületfelügyeleti rendszerekbe. A technológia széleskörűen alkalmazható: családi házaktól ipari rendszerekig – magyarázta Medgyesi Tamás.
Hozzátette: tervezik, hogy a Polar klímák gyártásának egyrészét külföldről Magyarországra telepítik. A Polar márka már jelen van a szerb, szlovák és román piacon, középtávon további régiós piacokon is megjelennek. Elmondta, évente eddig mintegy száz hőszivattyús klímaberendezést gyártottak, ezt évi ezerre szeretnék felfuttatni. A Geowatt Kft. Magyarország egyetlen, saját tervező- és gyártókapacitással rendelkező hőszivattyúgyártója. Közel 20 éve foglalkozik hőszivattyúk tervezésével és kivitelezésével, az utóbbi 10 évben pedig fejlesztéssel és gyártással. A vállalkozás 1991-ben alakult családi vállalkozásként, jelenleg öt főt foglalkoztat. 2021-es forgalma 140 millió forint volt, 2022-ben a nyilvánosan elérhető cégadatok szerint 82 milliós értékesítési árbevételt ért el. Adózott eredménye 2,9 millióról 2 millió forintra csökkent. A Polar Klíma egy magyar márka, amelyet mérnök-kivitelezői tapasztalataira alapozva 2015-ben hozta létre az 1994-ben alakult Cool-Airconditional Kft. A vállalatcsoport jelenleg 86 főt foglalkoztat békéscsabai és budapesti telephelyein, kereskedelmi partnereinek száma meghaladja a nyolcszázat. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint értékesítési nettó árbevétele 2022-ben 12 milliárd forint volt, amely négymilliárddal haladja meg az előző évit, és döntő részben magyarországi eladásból származik. Adózott eredménye 416 millió forintról 521 millióra nőtt.