Így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Egy korábbi orosz fotóra reflektált olvasónk, aki az alábbi képeket küldte nekünk Facebookon. A helyszín egy kazincbarcikai lakótelep, a szituáció pedig a “Hogyan töltsük fel a hibrid Opel Amperát a harmadik emeletről?”
Habár az összes gyártó külön felhívja a figyelmet arra, hogy soha ne töltsük az autót hosszabbítóról, ha mégis így alakulna, legalább tekerjük szét teljesen a kábelt, hogy ne forrósodjon fel a hosszabbító a szűk keresztmetszeten történő nagy áramfelvételnek köszönhetően, és ne okozzon zárlatot vagy tüzet, esetleg mindkettőt. A villanyautók gyári töltőkábelei nem véletlenül annyira vastagok. Ez esetben emberünk helyesen járt el, szépen ki van feszítve a hosszabbító, nem fog összeégni, de ha lehet kerüljük ezt a fajta megoldást. Ma már a legtöbb elektromos autó esetében a gyártók azokra is gondolnak, akiknek nincs 16 amperes biztosítékuk. A gyengébb elektromos hálózatokhoz igazodva a töltő gombjával lehetőség van megnyújtani a tankolást, kisebb árammal tölteni 8-10 órán át. Mi akkor is ezt javasolnánk, ha van 16 amperes biztosítékunk, de egy 30 méteres hosszabbítóról vagyunk kénytelenek tölteni, írja a vezess.hu.

Kazincbarcika
Oroszország

Ajánlott tartalom

Hidrogén üzemanyagcella váltja le a belsőégésű motorokat?

A hidrogén egyre népszerűbb alternatívája az akkumulátoros elektromos autózásnak, sőt a benzinnek és a dízelnek is. Az üzemanyagcellás meghajtás már évek óta elérhető a kisfogyasztóknak is Japánban.