A Super Bowl valószínűleg nem az az esemény, amelyről a környezetvédelem jut eszünkbe: a kivilágítás, a túlméretezett műanyag zacskókból majszolt nassolnivaló, a különféle transzparensek, amelyek feltehetően a szeméttelepen végzik, nem éppen a fenntarthatóság jelképei. De a rendezők idén néhány komoly intézkedéssel igyekeztek enyhíteni a károkozást, írja az inhabitat.com.

Super Bowl – más szemmel

Az NFL környezetvédelmi programja külön szabályokat hozott a szilárd hulladék és az élelmiszermaradék kezelésére, az anyag újrahasznosításra valamint az esemény általános klimatikus hatásaira vonatkozóan. A Green Mountain Energy Company 15 000 megawatt-órányi megújuló energiát biztosít, ezzel is csökkentve az üvegházhatású gázok kibocsátását. A helyi erdőket 1700 fa ültetésével bővítik, a Pepsi Co. pedig szelektív hulladékgyűjtőket állít fel az esemény helyszínén. A környezetbarát ellátókkal kötött megállapodás értelmében pedig biológiai úton lebomló evőeszközöket bocsátanak a stadion rendelkezésére. Az esemény után több tízezer kilónyi ételmaradékot adományoznak a rászorulóknak a Second Helpings nevű élelmiszergyűjtő szervezet segítségével, a hulladékot szelektíven gyűjtik össze, aztán újrahasznosítják. Csak összehasonlításképp, 15 millió kilowatt-óra megfelel 25 millió síkképernyős tévé, vagy 53 millió mikrohullámú sütő energiaigényének. Ez közel 13 millió kg szén-dioxid kibocsátását előzi meg, ami egyenlő 33 millió hivatalos Super Bowl labda súlyával.

super bowl infók

Ajánlott tartalom

Rugalmasabb és költséghatékonyabb áramhálózatot épít az E.ON Hungária

Jelentős fejlesztéseket végzett az E.ON Hungária csoport komplex kutatás-fejlesztési programja, a Flex.ON révén, a 2,1 milliárd forintból megvalósított új megoldások költséghatékonyabbá és rugalmasabbá teszik az energiaellátást.