Ismét a Tesla a leghatékonyabb elektromos autó

Hyundai IONIQ elektromos autótól vette vissza a trónt a Tesla.

A Tesla jópár évig irigyelhette a leghatékonyabb szériagyártott villanyautó címét, ám az amerikaiaknak még a Model 3 megjelenésekor sem sikerült elfoglalniuk a trónt, ha az egy kWh-ból megtehető kilométereket számoljuk, írta a teslasok.hu. Ebben ugyanis a megjelenése óta az első generációs Hyundai IONIQ elektromos változata volt a legjobb, ami bár összesen 28 kWh-nyi akkumulátort hordozott magában, de az ebből eredő kis súlynak és kiváló alaktényezőnek köszönhetően az EPA mérése alapján csupán 15,4 kWh-t fogyasztott 100 km-en. A Hyundai azóta frissítette az IONIQ-ot, és ahogyan az várható volt, gyarapítottak a kWh-k számán is, ám a hatékonyságot nem tudták überelni. A 2020-as modellévben történt frissítés így nem emelte a lécet a Tesla számára, miközben a Tesla folyamatosan zárkózott felfelé az eredeti IONIQ-hoz. Az amerikai gyártó OTA frissítései ugyanis nem csak új funkciókat hoznak, hanem olykor a hajtáslánc kódjába is bele-bele piszkálnak, hogy a globális flotta összes autója megkapja azokat a plusz kilométernyi hatótávokat, amelyeket a Tesla mérnökei találnak a hajtás vezérlésében. A Model 3 Standard Range Plus változat első EPA adatlapján még 15,7 kWh/100 km-es fogyasztás szerepelt, de az évek jópár frissítést hoztak. Az Amerikai Környezetvédelmi Hatóság egy évben legfeljebb egyszer mér újra, így nem lehetett pontosan nyomon követni a változásokat, de a legújabb tesztjük alapján a Teslának sikerült jócskán felülmúlnia a Hyundai-t. A 2020-as Model 3 SR+ változat mellett ugyanis már 14,9 kWh/100 km-es fogyasztás szerepel, így eszerint mostantól a Tesla a hatékonyság koronázatlan királya. A Model 3 és a Hyundai között érdekes különbség vehető észre. Az EPA átlagfogyasztási értéke ugyanis két eredményből tevődik össze. A városi és autópályán mért fogyasztásból, amelyek közül előbbiben még mindig a Hyundai a nyerő, míg utóbbi esetében a Tesla magasan vezet. A városi különbség talán magyarázható a Tesla közel 100 kg-nyi többletsúlyával, míg az autópályán mért különbséget jóval inkább befolyásolja az alaktényező.

Ajánlott tartalom

Viszlát 480 forintos benzin, hello 640 forintos üzemanyag

Gulyás Gergely és Hernádi Zsolt rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy eltörlik a hatósági áras benzint.