Japán az üzemanyagcellás autókban látja a jövőt

A Tesla elektromos autókban gondolkodik, a japán kormány a Toyota mögé áll.

Miközben a Google olyan saját autón dolgozik, ami nem csak, hogy magát vezeti, de még kormány sincs benne, addig a jövő közlekedésének a másik nagy kérdése a felhasznált üzemanyag típusa. A Nikkei beszámolója szerint a japán kormány most teljes mértékben elkötelezte magát az üzemanyagcellás autók népszerűsítése mellett, eközben a Toyota már egy éveb belül a piacra akarja dobni az első ilyen fogyasztói autóját.

Az új szabályozásoknak köszönhetően Japánban már nagyobb nyomást engedélyeztek az üzemanyagtankoknál, emiatt pedig az üzemanyagcellás autók hatótávolsága 20 százalékkal, 600 kilométerre nőtt. Ez nem csak, hogy elég Tokiótól Oszakáig, de a Hondát is érdekli.

Miközben a japánok a rövidtávú kiegészítőknek titulált elektromos autók helyett a hidrogént és oxigént hasznosító üzemanyagcellás megoldásban látják a jövőt, addig a General Motors legkorábban is csak 2020-ban tervez hasonlót, a Tesla pedig maradna az akkumulátoroknál és az országszintű hálózatba épített gyorstöltőknél.

forrás: pcworld.hu

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.