Japánban már szállnak a vonatok

A kerék volt az, ami forradalmasította az életet a Földön. Segítette az emberi fejlődést, és az ipari forradalomban is jelentős szerepet játszott.

Ráadásul gyorsan tudunk vele A-ból B-be eljutni. Úgy fest a tudósok szeretnének minket leszoktatni a kerékhasználatról, mely megváltoztathatja az eddigi közlekedési szokásainkat. Az egyik “leszoktató” ötlet az Aero-Train, mely 10 centiméterrel a föld felett, lebegve közlekedik, elképesztő, 350 km/h-s sebességgel. Az úgynevezett “föld-effektus”-t használva, az Aero-Train a föld felett pár centivel száll szó szerint egyik pontból a másikba. A teljes mértékben szél és napenergiával működő vonatnál a súrlódás alacsony, ezért hatékonyabb a jelenleg használt vonatoknál. Az Aero-Train jelenleg csak prototípus a Tohoku Egyetemen, Japánban, de a tervezők remélik, hogy 2020-ra üzembe helyezhető lesz. Kína már használ keréknélküli vonatokat, az úgynevezett “maglev”-eket. Ezek a vonatok jelenleg a Shanghai Pudong Nemzetközi Repteret, és a Sanghai-i metrót összekötő vonalon közlekednek. Ezek a gépek is pár centivel a föld felett lebegve közlekednek. A vonat mágneses mezőt használ, mely segítségével nincs súrlódási erő, így a sebessége eléri az 581 km/h-t.

maglev

Ajánlott tartalom

Mennyire hasznosulnak újra az elhasznált napelemek?

Kínában a tudósok új újrahasznosítási eljárást dolgoztak ki a napelem modulokhoz, így vissza tudják nyerni az érintetlen szilícium cellákat az életpályájuk végéhez érkezett termékekből, és ismét lapkákká tudják alakítani ezeket.