Sokan egyetértenek azzal, hogy a Google a korszerűség, a találékonyság és a vállalati siker mintapéldája. Ezt bizonyítandó az internetes óriás egy kecskenyájat bérelt fel, hogy székházának kertjét megtisztítsa a gaztól – írja az El Mundo című spanyol napilap.
Sokan úgy gondolják, mindez a gazdasági válság miatt történik, és a Google így akarja csökkenteni kiadásait. A cég szerint az igazi ok valójában az, hogy az emberiség a globális felmelegedéshez hasonló kihívások előtt ál, és ezekre a vállalatnak is felelnie kell – olvasható az El Mundo internetes kiadásában (www.elmundo.es).
Úgy tűnik, a Google a jövő felé vezető úton egy lépéssel mindig mások előtt jár: a kecskék alkalmazása a fűnyírók helyett tiszta, környezetkímélő megoldás. A kecskékkel együtt járó kutya pedig rendet tart az állatok között. Az állatok nem bocsátanak ki szén-dioxidot, és egyáltalán nem zajosak, a cég pedig csökkenti a környezeten hagyott “szén-dioxid lábnyomát”, arról nem is szólva, hogy mennyivel kellemesebb kecskéket látni, mint a fűnyírókat – írja a lap.
A kaliforniai Mountain View-beli központi irodáknál lévő zöldterületeket locsolni kell, és időnként meg kell tisztítani a cserjéktől, hogy csökkentsük a szárazság miatti tüzek veszélyét – magyarázta a cég honlapján a karbantartásáért felelős Dan Hoffman.
Ha a Google szerződtethetett egy kecskenyájat, akkor kell lennie egy olyan cégnek is, amely ilyen szolgáltatások kölcsönzésére szakosodott. A California Grazing nevű vállalat a következőképpen hirdeti magát: “Nyolcszáz önműködő és környezetkímélő bokorirtónk a rendelkezésére áll! Ezek a kedves és olcsó fűnyírók végeznek a bogánccsal, a cserjékkel, a gyommal és az élősködő növényekkel, ugyanakkor lehetőséget adnak arra, hogy az őshonos vegetáció megújuljon, használatukkal megelőzhető a bozóttűz, és még benzint sem fogyasztanak”.