Amikor a zöld, főleg ha az elektromos járműveket említik, sokan a design és a sebesség korlátozására is gondolnak. Ám 6 évi munkával a Kingston egyetem diákjainak sikerült megcáfolni ezeket a feltételezéseket.

Kibocsátásmentes motor

Amikor a zöld, főleg ha az elektromos járműveket említik, sokan a design és a sebesség korlátozására is gondolnak. Ám 6 évi munkával a Kingston egyetem diákjainak sikerült megcáfolni ezeket a feltételezéseket.

Megalkották a zéró kibocsátású, elektromos, normál háztartási aljzattal tölthető motort, amely 120 mérföld/órás sebességre és 38 mérföldes hegyi versenyszakasz megtételére képes.
A versenymotort élesben a nyáron próbálják ki a zéró kibocsátású nagydíjon, a TTXGP-n, ahol 24, szintén ökomotorral száll versenybe Amerika, India, Olaszország, Németország és Ausztria helyszínein.  A motorkerékpár egy saját építésű, 72 voltos akkumulátorral rendelkezik, amelyről Mr. Paul Brandon, a motorsport-és motorkerékpár mérnökkurzusok igazgatója elmondta: az akkumulátor energiasűrűsége sokkal kisebb, mint a benziné vagy a gázolajé, tehát a verseny szempontjából legfontosabb momentum, hogyan oldjuk meg az energia szállítását. A járművünk energiahatékonysága 90%, tehát mindössze 10%-a a szállított energiának vész kárba, míg a benzinalapúak 70%-át vesztegetik el az energiának.

A kész versenymotor természetesen több, apró fejlesztési szakasz során nyerte el végső formáját, a gyorsabb és könnyebb konstrukciót szem előtt tartva, így a legtöbb beépített anyag könnyű és újrahasznosított. Emellett a modell nagy előnye, hogy nem rendelkezik sem belső égésű motorral, sem kipufogórendszerrel, sem üzemanyagtartállyal. Ebből is adódik, hogy a teljes szén-dioxid-kibocsátás, az akkumulátor törlésére fordított szén-dioxiddal együtt, 50%-kal kevesebb lesz, mint a benzin- vagy gázüzemű járműveké.

A fejlesztésen dolgozó diákok, akiknek ez a diplomamunkájuk, reménykednek a konstrukció sikerében. „Szeretnénk, ha az emberek észrevennék, hogy ez a jövő. Több zöld motor- és designversenyen is indulni fogunk, remélve, hogy a politikai döntéshozók is felfigyelnek a munkánkra illetve a technológiára és támogatást nyújtanak”.
Azhar Hussain, a TTXGP alapítója lelkesen fogadta a csapat motorját, mindenképp végigköveti a hegyi és közúti versenyeken nyújtott teljesítményét is, hisz ott derül ki igazán, sikeres-e a fejlesztés. Véleménye szerint egy meggyőző versenyciklus után nem lesz miért aggódni a diákoknak, fáradtságuk kifizetődik.

Ajánlott tartalom

MEKH: 2024 első felében 300-zal nőtt az elektromos töltőberendezések száma Magyarországon

Június végén 2811 engedélyköteles elektromos töltőberendezést tartott számon a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), ami 300-zal haladja meg a 2023 év végi szintet és 7 százalékos emelkedést jelent az első negyedévhez képest - tájékoztatta a MEKH hétfőn az MTI-t közleményben.