A 7-14 év közötti brit gyerekek szívesebben tanulnának az állat- és növényvilágról, valamint a környezetvédelemről, mint a művészetekről vagy az informatikáról.

Környezetismeretet tanulnának informatika helyett

A 7-14 év közötti brit gyerekek szívesebben tanulnának az állat- és növényvilágról, valamint a környezetvédelemről, mint a művészetekről vagy az informatikáról.

Egy friss brit felmérés szerint sok esetben a gyerekek győzködik szüleiket, hogy éljenek környezettudatosabban. A felmérést a Co-operative készítette a brit iskolákban most induló környezetvédelmi oktatási programja kapcsán. A több mint ezer 7 és 14 év közötti brit kisdiák részvételével készült vizsgálat szerint a gyerekek számos hagyományos tantárgynál nagyobb érdeklődést mutatnak a zöld témakörök iránt. Az eredmények szerint a diákok kétharmada szeretne többet tanulni a vadvilágról és a természetről, 62 százalékuk szeretne többet tudni a környezetvédelmi kérdésekről, és közel felük érdeklődik az élelmiszerek előállítása és terjesztése iránt. Ezzel szemben a gyerekek 35-37 százaléka szeretné, ha többet foglakoznának az iskolában a tudományokkal, a művészetekkel és az informatikával.

A kutatás eredményei szerint a megkérdezett fiatalok 96 százaléka fejezte ki abbéli aggodalmát, hogy az emberek tönkreteszik a bolygót, miközben ők maguk igyekeznek környezetbarát módon élni. A gyerekek 93 százaléka mondta, hogy az iskolában és/vagy otthon újrahasznosítanak, és 77 százaléka állította, hogy elzárja a vizet fogmosás közben, illetve leoltja a villanyt, ha kimegy a szobából, valamint kikapcsolja a nem használt fogyasztói elektronikai eszközöket. A válaszadó iskolások 64 százaléka közölte, befolyással van szülei zöld magatartására. Ezt az állítást alátámasztotta az az ezer, 7 és 14 éves korú gyermekkel rendelkező szülő is, akiket a párhuzamos kutatás során megkérdeztek. Körükben tízből hatan mondták, hogy gyermekük győzködi őket, hogy éljenek zöldebben. A szülők felmérése rávilágított arra a tényre is, hogy az apák és anyák sokszor bajban vannak azzal, hogy gyermekeik természettel kapcsolatos kérdéseit megválaszolják, mivel sokan nem tanultak a természettudományokról az iskolában. Talán éppen ezért vannak zavarban a globális felmelegedés okait illetően is. Kétharmaduk például úgy gondolja, hogy az ózonlyuk lehet felelős a jelenségért, 55 százalékuk szerint a légkörbe került szén-monoxid okozza a bajt, míg harmaduk szerint a savas esőnek is lehet valami köze a problémához.

Ajánlott tartalom

Klímapolitikai Intézet: kevesebb elektromos hulladék keletkezne, ha a fogyasztókon és nem a gyártókon múlna

Sokkal kevesebb elektromos hulladék keletkezne, ha a fogyasztókon és nem a termékek gyártóin múlna; fogyasztó- és környezetvédelmi szempontból egyaránt aktuális probléma a tervezett elavulás - derül ki a Klímapolitikai Intézet és a Századvég együttműködésében készült reprezentatív kutatásból.