A négy település külterületére tervezett szélerőműpark és fogadóállomás építését tartalmazó terv környezetvédelmi engedélyét megtámadta egy környezetvédő egyesület.

Környezetvédők a szélpark ellen

Minden részletre kiterjedő munka után, pontos és alapos méréseket követően Gór, Hegyfalu, Répceszentgyörgy és Szeleste határában találtak alkalmas helyet tizenhat szélturbina elhelyezésére a Hárskúti Megújuló Energia Központ – amely teljes mértékben elkötelezett a megújuló energiaforrások magyarországi hasznosításának elterjesztésében – munkatársai írja a vasnepe.hu. A négy település külterületére tervezett több mint egy tucat szélkerék és a fogadóállomás építését tartalmazó terv környezetvédelmi engedélyét viszont megtámadta egy környezetvédő egyesület. Mint azt Kálmán József  hegyfalui polgármestertől megtudtuk, a Magas-Bakony Környezetvédelmi Egyesület fellebbezése után nemrég gyűlést tartottak a beruházásban érdekeltek részvételével, ahol megállapították, hogy a fellebbezésben leírt indokok és érvek alaptalanok. A beruházók és a települések vezetői bíznak abban, hogy másodfokon is helyben hagyják a leendő szélpark környezetvédelmi engedélyét kiadó határozatot.

Az érintett települések polgármestereit leginkább az háborította fel, hogy egy számukra ismeretlen lókúti egyesület avatkozott be az engedélyezési eljárásba – állításuk szerint a lakosság és a környezet védelme érdekében -, megkérdőjelezve az engedélyezésben részt vevő hatóságok szakértelmét és szavahihetőségét. Vajon hol jártak, amikor a vasi községek lakói a 86-os főút kamionforgalma által okozott károk ellen, az elkerülő utakért demonstráltak? Vagy kizárólag a megújuló energiát termelő szélerőműpark rotorjainak villódzásától és suhogásától akarják védelmezni a lakosságot, a ténylegesen egészségkárosító, balesetveszélyt okozó behatásoktól nem? Vajon milyen érdekek vezérlik az önjelölt természetvédőket? – teszik fel a kérdést az elöljárók.

Ajánlott tartalom

Az Egyesült Királyságban 12. hónapja csökkent zsinórban a járműgyártás

Az éves szintű visszaesés 11,6 százalék volt a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára fölkerült adatok szerint.