Két magyar diákcsapat képviseli saját tervezésű járművel Magyarországot a 2009-es Európai Shell Eco-marathonon; a május 7. és 9. között zajló versenyen a győri Széchenyi István Egyetem és a Budapesti Műszaki Főiskola mérnökhallgatói állnak rajtvonalhoz a németországi Lausitzban.
A 25 ország mintegy 200 csapatát felvonultató nemzetközi megmérettetésen az győz, akinek járműve a legmesszebbre jut egy liternyi üzemanyag felhasználásával. A versenyzőknek olyan járművet kellett tervezniük és építeniük, amely a lehető legkevesebb üzemanyaggal a lehető legnagyobb távolságot teszi meg a lehető legkevesebb károsanyag-kibocsátás mellett. A futurisztikus autókat kedden mutatták be a sajtó képviselőinek Budapesten.
Az oktatási program lényege, hogy a jövő mérnökgenerációja a legenergiatakarékosabb közlekedési eszközöket fejlessze és tervezze, s ehhez kapcsolódva a verseny célja olyan jármű tervezése, amely a leghatékonyabban használja az energiát – mutatott rá Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke.
Immár 25. alkalommal rendezik meg a versenyt, s ez a második év, amikor magyar csapatok is részt vesznek a megmérettetésben. Az elnök felidézte a tavalyi magyar sikert, amikor a Széchenyi Egyetem csapata megnyerte a napenergiával hajtott járművek versenyét a Városi Koncepció kategóriában.
A győriek Szenergy Team nevű csapata megtartott néhány, már a tavalyi évben is alkalmazott újítást, de teljesen új, napelemmel működő járművet építettek. Elsősorban a kompozit karosszériának köszönhetően idén még könnyebb autóval állhatnak a rajtvonalhoz az akár a városi közlekedésre is alkalmas járművek versenyében, a több napelem pedig tovább növeli az energiafelvétel hatékonyságát.
A Budapesti Műszaki Főiskola Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai karának csapata idén is a Prototípusok kategóriában nevezett, a tavalyinál áramvonalasabb, izgalmasabb autót épített. A biciklikerekeken guruló benzinüzemű járművet átalakított robogómotorral látták el, miközben a legmodernebb anyagok használatának köszönhetően 25 százalékkal sikerült csökkenteniük a karosszéria és a váz súlyát.