Folytatódik márciustól a "Lakcímke" elnevezésű kampány, amelynek célja, hogy tájékoztassa az ingatlantulajdonosokat a 2009. január elsejétől kötelező energia tanúsítványról - mondta Király Zsuzsanna, a szervező Energia Klub program menedzsere szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Márciustól folytatódik a “Lakcímke kampány”

Folytatódik márciustól a “Lakcímke” elnevezésű kampány, amelynek célja, hogy tájékoztassa az ingatlantulajdonosokat a 2009. január elsejétől kötelező energia tanúsítványról – mondta Király Zsuzsanna, a szervező Energia Klub program menedzsere szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

A tájékoztató kampány – amelynek fővédnöke a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (NFGM) – másik célja, hogy megismertesse az embereket az energiahatékonyság növelésének lehetőségeivel.

A vonatkozó kormányrendelet értelmében 2009. január 1-jétől minden újépítésű és bérelt épületnek kötelező energiahatékonysági tanúsítvánnyal kell rendelkeznie az adásvételkor, vagy az egy éven túli bérbeadáskor. A rendelkezés azokra az 50 négyzetméternél nagyobb alapterületű, és évente négy hónapnál hosszabb ideig lakott új épületekre kötelező érvényű, amelynek engedélyezési eljárása 2006. szeptember 1. után kezdődött el.  Az energiahatékonysági tanúsítás a használt épületek esetében adás-vételkor vagy bérbeadás esetén 2011. december 31-ig önkéntes.

A 2009-es Lakcímke kampányban nagyobb hangsúlyt helyeznek a civil partnerek bevonására, valamint a tájékoztató rendezvényekre – mondta el Király Zsuzsanna az MTI érdeklődésére. A rendezvényekkel kapcsolatos információk márciustól érhetők el a www.lakcimke.hu honlapon, amely már a 2008-as kampány során is üzemelt, az idén pedig megújul.

A tavalyi kampány során körülbelül 100.000 emberhez jutott el az energiatakarékosságról szóló kiadvány. Az idei kampányba 12 civil partnert von be az Energia Klub, az üzleti partnerek pedig nemcsak pénzzel, hanem szakértelemmel is segítik a tájékoztatást.

A tavalyi költségekről szólva a program menedzsere elmondta, hogy a kampány értékét 100 millió forintra becsülték, ennél azonban lényegesen kevesebbet költöttek, hiszen például sok ingyenes médiafelületet kaptak. A 2008-as kampány finanszírozásához európai uniós forrás is járult, míg az idei programok hazai – minisztériumi és üzleti – forrásokból valósulnak meg.  A kampányokban szakmai partnerként részt vesz a szigetelőanyagokat gyártó és forgalmazó német Knauf Insulation Kft.

Aszódy Tamás, a cég ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón az energiatakarékossági lehetőségek közül  a szigetelés fontosságát emelte ki. Hangsúlyozta: válság idején a takarékosság a legjobb befektetés. Kifejtette: a hagyományos technológiával épült házak átlagos energiaigénye ma 180-250 kilowattóra évente négyzetméterenként, ez korszerű és innovatív szigeteléssel kétharmadára csökkenthető, így évente akár 60-70 százalékos energia-megtakarítás érhető el.

A Knauf Insulation adatai szerint a korszerű és innovatív szigetelésre fordított összeg átlagosan 25 százalékos megtérülést hoz évente.

Ajánlott tartalom

Tovább erősödik a nagykereskedelmi energiapiacok felügyelete

Az Európai Unió Hivatalos lapjában kihirdették a nagykereskedelmi energiapiacok integritásáról és átláthatóságáról szóló 1227/2011/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (REMIT) módosítását, ezzel tovább erősödik a nagykereskedelmi energiapiacok felügyelete - közölte a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási hivatal (MEKH) pénteken az MTI-vel.