A Boeing-737-es típusú utasszállító repülőgép szárnyfesztávolságánál is szélesebb, több mint 40 méter szárnyfesztávolságú drónnal a közelmúltban hajtották végre az első teljes körű kísérleti repülést – közölte kedden Si Ven, a Kínai Tudományos Akadémia aerodinamikai kutatóközpontjának (CAAA) vezető mérnöke.

Még idén fogja tesztelni napenergiával működő óriás drónját Kína

A Boeing-737-es típusú utasszállító repülőgép szárnyfesztávolságánál is szélesebb, több mint 40 méter szárnyfesztávolságú drónnal a közelmúltban hajtották végre az első teljes körű kísérleti repülést – közölte kedden Si Ven, a Kínai Tudományos Akadémia aerodinamikai kutatóközpontjának (CAAA) vezető mérnöke.

A kínai drón a világ második legnagyobb, napenergiával működő drónja, csupán az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA modellje szárnyalja túl méreteiben – hangsúlyozta Si. A robotrepülőgép mind technológiáját, mind teljesítményét tekintve a világ legfejlettebb drónjai között van, képes hosszú ideig repülni extrém magasságokban, karbantartása könnyű és egyszerű – mondta a szakember, aki a részletekről csupán annyit közölt, hogy a drón képes 20-30 kilométer magasba felemelkedni és óránként 150-200 kilométeres sebességgel repülni. A pilóta nélküli légi járművet légi felderítésre, előrejelzésre, katasztrófa sújtotta térségek feltérképezésére, meteorológiai megfigyelésre és távközlésre fogják használni.

Ajánlott tartalom

Ismét lehet pályázni a napelemes támogatásra

Az elutasított pályázatok hátterében téves feltételezés állt, miszerint az adószámmal rendelkező magánszemélyek által megjelölt ingatlanokban gazdasági tevékenység zajlik. A bejelentés azután történt, hogy sorra utasították el az ilyen pályázatokat, ellentétben a kiírásban foglaltakkal.