Megéri zöldebbnek lenni!

Világszerte és Magyarországon is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégek a környezettudatosságra, az energiahatékonyságra.

A közhiedelemmel ellentétben azonban egy hatékonysági beruházás nemcsak PR-fogás, hanem igazi megtakarítást is jelent a cégek költségeiben. Márpedig hazánkban a vállalkozásokat elsősorban ez a tényező motiválja, hogy meghozzák a szükséges döntést. Az intézmények, cégek egyik legnehezebb feladata a költségcsökkentés, ezért keresik az olyan megoldásokat, ahol ezen keresztül elérhető az energiahatékonyság növelése. Ez teljesen érthető, hiszen már a kismértékű energiahasználat-csökkentés is nagy költségmegtakarítást jelent – mondta a Piac & Profitnak Kohl Zsuzsanna minőségirányítási szakértő. Ez a piaci kényszer pedig egyre erősebb a nyersanyagok, a szolgáltatások és elsősorban az energiaárak meredek növekedése miatt. A vállalatok többsége ugyanis – a lakossági rezsicsökkentési kezdeményezések ellenére vagy tán épp azért – az energiaárak további növekedésére számít a Policy Agenda-Ipsos egy korábbi felmérése szerint. A megkérdezett vállalatvezetők 82 százaléka az energiaárak növekedését, közülük 29 százalék jelentős mértékű emelkedését várja a következő fél évben.

Jó tanácsok

De hogyan csökkenthetjük energiafogyasztásunkat, környezetterhelésünket anélkül, hogy visszaesne cégünk teljesítménye, dolgozóink és ügyfeleink elégedettsége?

– A valódi megoldást a komplett energiairányítási rendszer bevezetése nyújtja, mivel ez hosszú távra tervezett, folyamatosan ellenőrzött működést és nem egyedi részmegoldásokat ad – mondta Kohl Zsuzsanna. Ez garantálja egyrészről azt, hogy a folyamatosan változó energiapiac helyzetét lekövesse a cég, másrészről egy jól kialakított és bevezetett rendszer független a menedzsmenttől, tehát a tulajdonosok helyzetében bekövetkezett bármilyen változás sem lesz kihatással arra, hogy továbbra is fenntartható, olcsó maradjon a működtetés és hatékony az energiafelhasználás, miközben a minőség sem csorbul – sorolja a szakértő.

Szükség van arra, hogy a vállalat olyan stratégiát fogalmazzon meg, olyan célokat tűzzön ki, és olyan saját szabályozást hozzon létre, amelyekkel teljesíteni tudja a vállalt kötelezettségeket, képes megtenni a szükséges intézkedéseket a teljesítés javítására, és igazolni tudja, hogy a rendszer megfelel az elvárásoknak. Ily módon 10-20 százalékkal is csökkenthetjük a fogyasztásunkat.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Feleslegessé vált mobiltelefonokat gyűjt az Auchan

Az Auchan Magyarország is csatlakozik ahhoz az akcióhoz, amelynek célja, hogy minél több, már nem használt mobilkészüléket, GPS-t, tabletet és ezekhez használt töltőt, kábelt gyűjtsenek vissza a magyar háztartásokból, elősegítve ezzel a körforgásos gazdaságot - közölte a vállalat hétfőn az MTI-vel.